هشدار وزیر دفاع روسیه به استقرار راکت‌های امریکا در آسیا و اروپا

© Sputnik / Press Service of the Ministry of Defense of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار وزیر دفاع روسیه به استقرار راکت‌های امریکا در آسیا و اروپا
هشدار وزیر دفاع روسیه به استقرار راکت‌های امریکا در آسیا و اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه می‌گوید در صورتی که ایالات متحده راکت‌های هسته‌ای میانبرد ناقض پیمان منع این راکت‌ها را در آسیا و اروپا جابجا کند، روسیه جواب این اقدام را خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه گفت: "اگر شما می‌خواهید توافق کنید، پس باید توافق صورت بگیرد. اگر علاقه‌یی وجود ندارد، باید در مرحله‌یی از حیله‌گری دست گرفته شود و گفته شود که ما در هیچ موردی توافق نخواهیم کرد، ما آنها (راکت‌ها) را در آسیا و دیگر مناطق مستقر می‌کنیم. اما ما مثل گذشته، دروازه را باز می‌گذاریم، ما به این باوریم که تا زمانی که چنین سیستم‌ها در اروپا ظاهر نشوند، ما در آنجا هیچ کاری انجام نخواهیم داد، و تا زمانی که در منطقه آسیایی – اقیانوس آرام ظاهر نشوند، از ما هم در آنجا نخواهد بود".

پوتین پیمان منع راکت های هسته ای میانبرد را تعلیق کرد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین پیمان منع راکت های هسته ای میانبرد را تعلیق کرد

قبل از این جان هانتسمن، سفیر ایالات متحده امریکا در روسیه اعلام کرده بود که واشنگتن قصد استقرار راکت‌های میان‌برد در اروپا را ندارد. وی همچنان خاطر نشان ساخت که "اگر به سیستم‌های این کلاس تسلیحاتی نیازی وجود داشته باشد، ممکن است آنها در جزایر آسیایی – اقیانوس آرام مستقر خواهند شد، نه اروپا".

پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌برد به تاریخ ۲ اگست فسخ شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала