آلمان پناهجویانی را که به کشورهای اصلی شان سفر کرده اند، دیپورت می‌کند

© AFP 2023 / Andreas Gebertآلمان پناهجویانی را که به کشورهای اصلی شان سفر کرده اند، دیپورت می‌کند
آلمان پناهجویانی را که به کشورهای اصلی شان سفر کرده اند، دیپورت می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر داخله آلمان گفته است این کشور به آنعده پناهجویانی که به کشورهای اصلی شان رفت و آمد دارند، پناهندگی نمی‌دهد و دوباره به کشورهای شان می‌فرستد.

به گزارش اسپوتنیک، هورشت زیهوفر، وزیر داخله آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی "بیلد ام زونتاگ" گفته است: "کسی که پناهجوی سوری باشد و به طور مداوم به سوریه رفت و آمد داشته باشد، گفته نمی‌تواند که او در آنجا مورد تعقیب است. چنین افراد باید سلب عنوان پناهجو شوند".

بازگشت اجباری 46 پناهجوی افغان از آلمان به کابل - اسپوتنیک افغانستان
بازگشت اجباری 46 پناهجوی افغان از آلمان به کابل

وزیر داخله آلمان گفت که ارگان‌های پناهندگی هر چه زودتر عنوان پناهجویی هر شهروند خارجی را جداگانه از سر بررسی خواهد کرد، و اگر درمورد سفرهای این پناهجویان به کشورهای اصلی شان معلوماتی پیدا شد، عنوان پناهجویی این افراد سلب خواهد شد.

زیهوفر خاطر نشان ساخت که تمام پناهجویان سوری باید زمانی به زادگاه شان برگردند. وی گفت: "هنگامی‌که وضعیت اجازه این کار را بدهد، ما پروسه دیپورت را آغاز خواهیم کرد".

قبل از این رسانه‌های آلمانی گزارش‌هایی مبنی بر اینکه در آلمان شرکت‌های توریستی فعالیت دارند که خدمات سفر به سوریه را ارایه می‌کنند.

قابل ذکر است که در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۶۶ هزار پناهجو از کشورهای مختلف به شمول افغانستان از آلمان درخواست پناهندگی کرده اند. در سال ۲۰۱۷ این رقم به ۱۹۸ هزار می‌رسید.

بیشترین تعداد پناهجویان خارجی در آلمان در سال ۲۰۱۵ بود که تعداد شان نزدیک به ۸۹۰ هزار تن می‌رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала