ارگ مراسم افتتاح قصر دارالامان را به تعویق انداخت

© Photo / اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست جمهوری اسلامی افغانستانقصر دارالامان واقع در کابل
قصر دارالامان واقع در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دارالانشاء برگزاری برنامه های صدمین سال استقلال کشور در پیوند به تعویق مراسم افتتاح قصر دارالامان کابل ، اعلامیه‌یی نشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه نشر شده آمده است که حادثه المناک شامگاه ۲۶ اسد حوزه ششم کابل دردآور ترین شکل روزگار کنونی مردم این سرزمین است. روزگاری که چهل سال است پیراهن ماتم را بر تن این ملت تحمیل مینماید.
در اعلامیه آمده است: دارالانشای ۲۸ اسد ضمن ابراز نهایت تأثر، پیوستن دهاتن از هموطنان مان را به کاروان دومیلیونی شهدای راه آزادی و استقلال کشور تسلیت عرض میدارد.

دارالانشای ۲۸ اسد به اساس هدایت جلالتمآب ریس جمهور کشور به منظور ارج گزاری به جایگاه شهدای ۲۶ اسد کابل و حرمت به بازماندگان داغدار این شهدای مظلوم ، مراسم رسمی جشن دارالامان خویش را به زمان دیگری موکول می نماید.
لازم به ذکر است که به رسم ارج گزاری به استقلال کشور و همه شهدای راه آزادی و استقلال افغانستان ، فردا بیست و هشتم اسد مراسم رسمی تجلیل از استقلال کشور توأم با بیانیه رسمی جلالتمآب محمد اشرف غنی رئیس جمهور و سرقوماندان اعلی کشور و گذاردن اکلیل گل بر منار استقلال، با افتخار برگزار می‌ گردد.
در پایان اعلامیه خاطر نشان شده است: حکومت افغانستان خودرا مکلف می داند تا در غم و شادی در کنار مردم افغانستان باشد و با راه اندازی مراسم ختم قرآن عظیم الشان همدردی خویش را ابراز می‌دارد.

قبل از این محمد اشرف غنی، رئيس جمهوری اسلامی افغانستان در جلسه سرقومندان اعلی قوای مسلح کشور گفت که برای غم‌شریکی با مردم افغانستان، تمام برنامه‌های امروزی کمپاین اش را لغو کرده است.

قبل از این وزارت امور داخله اعلام کرده بود که حوالی ساعت یازده امشب یک تالار عروسی در غرب شهر کابل آماج یک انفجار قرار گرفته است.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که در این انفجار ۶۳ تن جان باختند و ۱۸۲ تن دیگر زخم برداشته اند.

او می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت ۱۰:۴۰ شنبه شب در تالار عروسی شهری دبی واقع ناحیه شش شهر کابل رخ داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала