تمدید قرارداد صادرات برق ایران به افغانستان

© Sputnik / Yuriy Lashovتمدید قرارداد صادرات برق ایران به افغانستان
تمدید قرارداد صادرات برق ایران به افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرارداد صادرات برق ایران به افغانستان برای یک سال دیگر تمدید شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد حسن متولی‌زاده روز یکشنبه در حاشیه مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های برقی بین ایران و افغانستان گفت: تمدید قرارداد صادرات برق ایران به افغانستان یکی از سرفصل‌های یادداشت تفاهمی بود که امروز با طرف افغانستان به امضا رسید.

امضای تفاهم نامه همکاری برقی میان افغانستان و ایران - اسپوتنیک افغانستان
امضای تفاهم نامه همکاری برقی میان افغانستان و ایران

وی در مورد مفاد این سرفصل، اضافه کرد: بر اساس تفاهم انجام شده بین دو کشور، مقرر شد میزان صادرات برق ایران به افغانستان همچون میزان برق صادر شده در سال گذشته باشد.
هم اکنون ایران با هفت کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و عراق و همچنین جمهوری خودمختار نخجوان مبادله برق دارد که در این میان به ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان تنها برق صادر می‌کنیم.
بر اساس این گزارش، ایران و افغانستان امروز (یکشنبه) تفاهم‌نامه ای برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه صنعت برق امضا کردند. در این تفاهم‌نامه دو طرف بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های «بازسازی و تعمیر تجهیزات فرسوده انتقال برق»، «ساخت خط زرنج»، «سنکرون کردن شبکه‌های دو کشور» و دیگر مسایل مبتلابه صنعت برق تاکید کرده‌اند.
این تفاهم‌نامه را «همایون حائری» معاون برق و انرژی وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران، «محمدحسن متولی‌زاده» مدیر عامل شرکت توانیر و «امان‌الله غالب» مدیر کل شرکت برق افغانستان امضا کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала