تیرباران سه غیرنظامی در مسیر قره باغ-غزنی

© Sputnikتیرباران سه غیرنظامی در مسیر قره باغ-غزنی
تیرباران سه غیرنظامی در مسیر قره باغ-غزنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تفنگدار ناشناس سه غیرنظامی را در مسیر قره باغ-غزنی تیرباران کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، عارف نوری، سخنگوی والی غزنی، گفت: یک موتر مسافربری حامل غیرنظامیان که از ولسوالی قره‌باغ به سوی مرکز غزنی در حرکت بود، صبح روز یک‌شنبه در مربوطات ولسوالی واغظ مورد حمله تفنگ‌دارانی که شناخته نشده‌اند، قرار گرفته است.

39 هراس افگن در ولسوالی های قره باغ و مالستان کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
39 هراس افگن در ولسوالی های قره باغ و مالستان کشته شدند

 به گفته او، در این حمله سه نفر از باشندگان ولسوالی قره‌باغ ولایت غزنی کشته و سه نفر دیگر زخمی شده‌اند. گفته شده است که یک زن نیز شامل زخمیان است.

 قربانیان این رویداد باشندگان روستای نیخته ولسوالی قره‌باغ ولایت غزنی هستند. روستا‌های نیخته و شیرآباد ولسوالی قره‌باغ از مدت‌ها به این سو روی تقیسم آب دعوا دارند. دو سال پیش دعوا بر سر آب، باشنده‌گان این دو روستا را تا سرحد درگیری‌های مسلحانه خونین کشانده بود. 

عارف نوری می‌گوید، که عاملان تیرباران باشنده‌گان روستای نیخته تاهنوز شناخته نشده‌اند و تحقیقات در همکاری با مردم در جریان دارد. به گفته او، ممکن این رویداد به دلیل خصومت شخصی رخ داده باشد و یا هم توسط گروه طالبان صورت گرفته است.

او توضیح داد، که برخی از باشنده‌گان روستای نیخته حمله بر مسافران را به باشنده‌گان شیرآباد نسبت می‌دهد، اما حقیقت این موضوع تاکنون ثابت نشده است و تحقیقات در این باره جریان دارد.

 از سوی دیگر، نصیراحمد فقیری، رییس شورای ولایتی غزنی گفته است مسافران صبح روز یک‌شنبه که با موتر تونس به سوی غزنی در حرکت بودند، در انتهای دره نیخته در منطقه «پامی لنگر» ابتدا توسط افراد ناشناس توقف داده شده و سپس تیرباران شده‌اند. رییس شورای ولایتی غزنی قربانیان را شامل سه کشته و چهار زخمی به شمول یک زن اعلام کرده است.

یادآوری می کنیم، که ولسوالی قره باغ یکی از ولسوالی های ناامن ولایت غزنی است که در آن گروه طالبان نفوذ گسترده دارند و هر از گاهی مسافران ولسوالی های جاغوری و مالستان را تیرباران و یا اسیر می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала