غنی: برای غم‌شریکی با مردم افغانستان، برای یک روز فعالیت‌های کمپاینی نمی‌کنم

© Photo / ارگ / ارگمحمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان
محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور غنی یکبار دیگر با محکوم کردن حمله انتحاری دیشب در مراسم عروسی در کابل، این حمله را یک عمل وحشیانه و جنایت بشری خواند و اعلام کرد که امروز تمامی برنامه‌های کمپاینی اش را لغو کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در جلسه سرقومندانی اعلی قوای مسلح افغانستان با اشتراک مقامات بلندپایه حکومتی و امنیتی کشور گفت: "با تاسف و اندوه فراوان شمار هموطنان عزیز که در مراسم عروسی خوشی شان را تجلیل می‌کردند، جان‌های شان را از دست دادند و شماری هم زخمی شدند.

این حمله تروریستی بر محفل خوشی مردم کشور ما صورت گرفته است که در آن هیچ هدف نظامی و دولتی در آن نبود".

رئيس جمهور غنی افزود که طالبان با نکوهش این حمله نمی‌توانند خود شان را تبرئه کنند، زیرا آنها خود فراهم‌کننده بستری برای فعالیت تروریستان اند.

وی گفت: "طالبان عامل اصلی تلفات ملکی در کشور بوده و مردم ما هرگز جنایات این گروه اجنبی را فراموش نخواهند کرد.

ما از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل متحد و کشورهای اسلامی می‌خواهیم تا در قبال اینگونه اعمال وحشیانه و ضد بشریت خاموشی اختیار نکنند، بلکه در ردیابی و محکومیت عاملین آن در کنار مردم افغانستان باشند".

وی خاطر نشان ساخت: "نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، انتقام هر قطره خون مردم بیگناه را از تروریستان جنایت‌پیشه بگیرند و با استعمال مشروع قوت آنان را در هر گوشه و کنار کشور شدیدا سرکوب خواهند کرد".

رئیس جمهور غنی در اخیر افزود: "من بخاطر غم‌شریکی با هموطنان خویش، امروز تمامی برنامه‌های کمپاینی ام را لغو کردم و مراتب عمیق تسلیت و همدردی خویش را به خانواده‌های شهدا ابراز می‌کنم و برای زخمی‌ها صحت‌مندی کامل از درگاه ایزد متعال تمنا دارم".

قبل از این وزارت امور داخله اعلام کرده بود که حوالی ساعت یازده امشب یک تالار عروسی در غرب شهر کابل آماج یک انفجار قرار گرفته است.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که در این انفجار ۶۳ تن جان باختند و ۱۸۲ تن دیگر زخم برداشته اند.

او می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت ۱۰:۴۰ شنبه شب در تالار عروسی شهری دبی واقع ناحیه شش شهر کابل رخ داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала