پیام شادباد لاوروف به مناسبت صد سالگی استقلال افغانستان به ربانی

© Sputnik / Maksim Blinovپیام شادباد لاوروف به مناسبت صد سالگی استقلال افغانستان به ربانی
پیام شادباد لاوروف به مناسبت صد سالگی استقلال افغانستان به ربانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه با ارسال پیامی به وزیر امور خارجه افغانستان صد سالگی استقلال این کشور را شادباد گفت.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به مناسبت صد سالگی استقلال افغانستان به صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه این کشور، پیام شادباد فرستاد.

پیام شادباد پوتین به مناسبت صد سالگی استقلال افغانستان به غنی - اسپوتنیک افغانستان
پیام شادباد پوتین به مناسبت صد سالگی استقلال افغانستان

لاوروف در پیام شادباش اش نخست صد سالگی استقلال افغانستان را به وزیر امور خارجه و شهروندان این کشور شادباد گفته، افزوده است: تاریخ افغانستان شاهد مبارزات قهرمانانه مردم این کشور به خاطر استقلال و و فاداری فداکارانه نسبت به آرمان های آن می باشد. روسیه نخستین کشوری بود که استقلال افغانستان را به رسمیت شناخته و از تلاش های افغانستان در راستای تحکیم پایه های آن با گرمی پشتیبانی نموده است.

در ادامه پیام وزیر امور خارجه روسیه آمده است، که صد سال پیش پیوندهای تاریخی بین کشور ها و مردمان ما تحرک نوین پیدا کرده است، که این در انکشاف سریع همکاری ها در عرصه های نظامی-سیاسی و اقتصادی مبتنی بر اصول شفافیت برابری حقوق، احترام متقابل و تمایلات صمیمانه تبارز نموده است و امروز روسیه به کمک های همه جانبه خود به دولت افغانستان در امری مبارزه با تروریزم، افراط گرایی و تهدید ناشی از مواد مخدر ادامه داده و از تلاش های این کشور در راستای دستیابی به صلح و خود کفایی اقتصادی پشتیبانی می نماید.

لاوروف افزوده است: باورمندم که مردم کشور دوست افغانستان بر چالش های خود فایق آمده و صلح را به سرزمین آبایی خود بر می گرداند.

وزیر خارجه روسیه در پایان پیامش برای وزیر خارجه و شهروندان افغانستان صلح و شکوفایی آرزو نموده است.

یادآوری می کنیم، که قرار بود مراسم صد سالگی استقلال افغانستان فردا برگزار شود، اما به دلیل انفجار خونین دیشب این مراسم به تعویق افتاده است.

View this post on Instagram

A post shared by Russian Embassy in Kabul (@rusemb.kabul) on

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала