پیام شادباد پوتین به مناسبت صد سالگی استقلال افغانستان

© AFP 2023 / Photohost پیام شادباد پوتین به مناسبت صد سالگی استقلال افغانستان به غنی
پیام شادباد پوتین به مناسبت صد سالگی استقلال افغانستان به غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه به مناسبت صد سالگی استقلال افغانستان به رئیس جمهور این کشور پیام شادباد فرستاد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به مناسبت صد سالگی استقلال افغانستان به محمد اشرف غنی رئیس جمهور و شهروندان افغانستان پیام شادباد فرستاد.

صد سالگی به رسمیت شناخته‌شدن استقلال افغانستان توسط روسیه + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
صد سالگی به رسمیت شناخته‌شدن استقلال افغانستان توسط روسیه + ویدیو

رئیس جمهور روسیه نخست در این پیام 100 سالگی استقلال افغانستان را شادباد گفته و افزوده است: دولت شما طی صد سال موجودیت خویش راه های دشواری را پیموده است. امروز جمهوری اسلامی افغانستان مبارزه فعال را در برابر تروریزم بین المللی که برای همه ای بشریت تهدید پنداشته می شود، به پیش می برد.

در ادامه پیام رئیس جمهور روسیه آمده است، که روسیه نخستین کشوری بود که استقلال افغانستان را به رسمیت شناخته و از بخش های سیاسی، اقتصادی و عرصه نظامی این کشور پشتیبانی نموده است. کشور های ما در همکاری های دو جانبه مفید تجارب چشمگیری را اندوخته اند. مطمئنم که ما در آینده نیز با همه ای وسایل پیوندهای دو جانبه را بخیر و رفاه مردمان روسیه و افغانستان و به نفع تحکیم ثبات و امنیت در منطقه توسعه خواهیم بخشید.

در آخر رئیس جمهور روسیه، برای اشرف غنی صحتمندی کامل و موفقیت ها و برای همه شهروندان افغانستان صلح و رفاه آرزو نموده است.

یادآوری می کنیم، که قرار بود فردا از صد سالگی استقلال افغانستان در کابل و شهرهای دیگر این کشور تجلیل به عمل بیاید، اما به خاطر انفجار وحشیانه دیشب، به تعویق افتاد.

View this post on Instagram

A post shared by Russian Embassy in Kabul (@rusemb.kabul) on

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала