مزین شدن برج خلیفه با رنگ پرچم افغانستان

© Photo / U.S. Army مزین شدن برج خلیفه با رنگ پرچم افغانستان
 مزین شدن برج خلیفه با رنگ پرچم افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برج خلیفه در دوبی و دو پل بزرگ در شهر استانبول ترکیه به مناسبت صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور با نورافشانی سه رنگ پرچم کشور مزین می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، برج خلیفه در دوبی و پل های «فاتح سلطان محمد» و «یاووز سلطان سلیم» در استانبول از ساعت ۸ امشب به وقت ترکیه تا بامداد با رنگ های سیاه، سرخ و سبز نورپردازی خواهد شد.

زکریا بارکزی، سر کنسول افغانستان در استانبول به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: همزمان با صدمین سالگرد استرداد استقلال افغانستان پل‌های فاتح سلطان محمد و یاووز سلطان سلیم استانبول از غروب دوشنبه ساعت ۲۰:۴۵ تا بامداد سه شنبه با رنگ‌های سیاه،‌ سرخ و سبز نورپردازی خواهند شد.

آقای بارکزی افزود: برنامه‌های ویژه ای از جمله نمایشگاه عکس ساعت 11:00 تا 23:00 در منطقه «ساری یر» و همچنین روز 20 اگست نیز مراسم یادبود وگل گذاری بر مزار محمود طرزی سیاستمدار و اندیشمند سرشناس افغانستان در منطقه ایوب استانبول برگزار خواهد شد.

هنوز مشخص نشده است که این دو پل در بدل چه چیزی به نورپردازی سه رنگ برچم کشور اختصاص یافته است.

از سوی دیگر کنسول گرای افغانستان در شهر دبی اعلام کرده است که به مناسبت صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور، ساعت ساعت ٩:١٠ شب به وقت امارات، برج خلیفه با بیرق سه رنگ افغانستان رنگین خواهد شد.

کنسولگری افغانستان در شهر دبی افزوده است که "عبدالصمد افغان جنرال کنسول افغانستان مقیم دبی، این بار شهکاری آفریدند و موافقه مجانی شعاش اندازی برج خلیفه را گرفتند."

قبل از این گفته های وجود داشت که دولت افغانستان به خاطر یک شب نورپردازی برج خلیفه، 500 هزار دالر امریکایی پرداخت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала