واکنش وزارت خارجه روسیه به حمله ترورستی کابل

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش وزارت خارجه روسیه به حمله ترورستی کابل
 واکنش وزارت خارجه روسیه به حمله ترورستی کابل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه خواستار تشدید مبارزه با داعش در افغانستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه از مقامات افغانستان و ائتلاف بین المللی می خواهد تا مبارزه با تروریست ها را در این کشور تشدید نمایند.  

وزارت خارجه روسیه این گفته ها را  روز دوشنبه در واکنش به حمله تروریستی در یک مراسم عروسی در کابل بیان داشته است.

این وزارت می گوید: «جانب روسیه به این واقعیت که تروریست های داعش در خاک افغانستان ریشه دوانده، بار ها اشاراتی داشته است.

این گروه هر بار بیشتر از پیش دست به کشتار ظالمانه و غیر انسانی می زنند.  

وزارت خارجه روسیه می‌افزاید: «ما از مقامات جمهوری اسلامی افغانستان و نیروهای ائتلاف بین المللی می خواهیم كه برای تامین امنیت در افغانستان اقدامات قاطعانه اتخاذ كنند و مبارزه برای نابودی پایگاه های داعش در خاک افغانستان را تقویت بخشند».

وزارت خارجه روسیه خاطر نشان کرد که حمله تروریستی در حالی در کابل انجام شد که مردم این کشور در آستانه برگزاری صدمین سالگرد استرداد استقلال افغانستان قرار داشتند و امید وار بودند که در کشور شان صلح و برداری پس از هجده سال جنگ اعاده شود.

در وزارت امور خارجه گفته شد:«ما در حالی که این جنایت وحشیانه را به شدت محکوم می کنیم همچنین به خانواده ها و دوستان و اقارب قربانیان این حادثه وحشتناک تسلیت عرض می‌کنیم و برای مجروحان صحت عاجل آرزو داریم».

لازم به ذکر است که در نتیجه حمله تروریستی در مراسم عروسی در کابل در 17 اگست، 63 نفر کشته و 182 نفر دیگر زخمی شدند. وزارت داخله افغانستان گفته است که این انفجار توسط یک بمبگذار انتحاری انجام شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала