نخست‌ وزیر دانمارک: امیدوارم ترامپ در مورد خرید گرینلند شوخی کرده باشد

© AP Photo / NORDFOTOنخست‌وزیر دانمارک: امیدوارم ترامپ در مورد خرید گرینلند شوخی کرده باشد
نخست‌وزیر دانمارک: امیدوارم ترامپ در مورد خرید گرینلند شوخی کرده باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر دانمارک در واکنش به ایده ترامپ برای خرید گرینلند اعلام کرد این منطقه برای فروش نیست و ایده فروش آن به امریکا بی معنی و پوچ است.

 

به گزارش اسپوتنیک،  نخست وزیر گرینلند مت فردریکسن در مصاحبه با روزنامه سرمیتسیاک (Sermitsiaq) گفت: «گرینلند فروشی نیست. گرینلند متعلق به دانمارک نیست و متعلق به گرینلند است. من واقعا امیدوارهستم که این موضوع به طور جدی گفته نشده باشد».

پیشتر روزنامه امریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از منابعی در درون کاخ سفید گزارش کرد، که رئیس جمهور امریکا قصد کرده که گرینلند را بخرد. این بزرگترین جزیره جهان، قلمروی دانمارک است که به صورت خودمختار اداره می‌شود.

جوانان در حال بازی - شهر تاسیلاک، گرینلند - اسپوتنیک افغانستان
زندگی در گرینلند

برنامه ریزی شده است تا ترامپ در سفر ماه آینده به کپنهاگ با فردریکسن و کیم کیلسن، نخست‌وزیر گرینلند که اراضی خود مختار دانمارک محسوب می‌شود، دیدار کند.

لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید روز یکشنبه گزارش‌های رسانه‌ها در روز‌های اخیر را درباره صحبت‌های خصوصی ترامپ با مشاورانش در زمینه ایده خرید گرینلند تایید کرد.

مقام امریکایی گفته است، شرایط در حال «پیشرفت بوده است» و هری ترومن، رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده نیز خواستارخرید گرینلند بود.

وی تاکید کرد: «دانمارک مالک گرینلند است، دانمارک متحد ما است، گرینلند یک مکان استراتژیک محسوب می‌شود، و آنجا مقدار بسیار زیادی از مواد معدنی باارزش وجود دارد».

فردریکسن در گفتگو با شبکه دانمارکی DR نیز گفته است: «این بحثی پوچ و بی معنی است، گرینلند فروشی نیست. ا و بحث‌ها دراین مورد را اضافی می داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала