غنی: ادامه حملات تروریستی اراده ما برای سرکوب طالبان را قوی‌تر می سازد

© @ARG1880-FBرئیس جمهور غنی
رئیس جمهور غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور کشور می‌گوید که تداوم حملات تروریستی بزرگترین مانع برای روند صلح است و با دوام این حملات، اراده حکومت برای سرکوب طالبان قوی‌تر می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور حکومت وحدت ملی روز گذشته، با دینگ شیجون؛ نماینده ویژه چین برای افغانستان و پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

رئیس جمهور گفت:  تداوم حملات تروریستی بزرگترین مانع برای روند صلح است و با دوام این حملات، اراده حکومت برای سرکوب طالبان قوی‌تر می‌شود.

ویدر عین حال افزود که تفاهم‌نامه ابتدایی امریکا و طالبان، زمینه را برای مذاکرات مستقیم حکومت افغانستان با طالبان فراهم می‌سازد و طالبان مجبور هستند که راه حل سیاسی را انتخاب کنند.

واکنش رئیس‌جمهور غنی به حملۀ خونین شب گذشته شهر کابل  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش رئیس‌جمهور غنی به حملۀ خونین شب گذشته شهر کابل

اشرف‌غنی پاکستان را متهم کرد که اقدامی جدی برای کاهش خشونت و همکاری در روند صلح انجام نداده‌است.

آقای غنی گفته است: «حمایت پاکستان هنوزهم از طالبان ادامه دارد و این گروه بدون پناهگاه و حمایت پاکستان، دوام نمی‌آورد. ما با رهبری پاکستان مذاکرات خویش را آغاز کرده‌ایم و به این باور هستیم که پاکستان و هیچ کشور دیگری، افغانستان طالبانی نمی‌خواهند و طالبان آئینه عقب‌گرایی و بدبختی‌اند.»

رئیس جمهور افزود که تنش در کشمیر هیچ ربطی به روند صلح ندارد.

بر اساس اعلامیه ارگ ریاست جمهوری، دینگ شیجون؛ نماینده ویژه چین برای افغانستان و پاکستان نیز در این دیدار از گروه طالبان خواسته‌است که با حکومت افغانستان وارد مذاکره شود و آتش‌بس اعلام کند.

اظهارات آقای غنی در حالی صورت می‌گیرد که شنبه‌شب یک حمله انتحاری مرگباری در یک مراسم عروسی در غرب کابل، نزدیک به ۲۵۰ کشته و زخمی برجا گذاشت. این رویداد، موج انتقادها از کارنامه، عملکرد، اراده و توانایی حکومت غنی در تأمین امنیت و سرکوب طالبان را به نحو کم‌سابقه‌ای افزایش داد. مردم در عین حال، خواستار کناره‌گیری مقام‌های ارشد امنیتی از جمله معصوم استانکزی؛ رییس امنیت ملی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала