عبدالله: از سالروز استقلال نباید بهره‌برداری انتخاباتی کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله: از سالروز استقلال نباید بهره‌برداری انتخاباتی کرد
 عبدالله: از سالروز استقلال نباید بهره‌برداری انتخاباتی کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی می گوید، صلح به معنای معامله دستاورد ها و ارزش های مردم سالاری نیست و نباید از روز های ملی بهره برداری انتخاباتی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه در پیامی به مناسبت فرارسیدن صدمین سالروز استقلال کشور تاکید کرد نباید از روزهای ملی مخصوصا سالروز استقلال افغانستان، بهره برداری انتخاباتی کرد.

رئیس اجراییه در پیام خود گفته است: «فرزندان این مرز و بوم، امروز نیز در سنگرهای نبرد با تروریزم برای آزادی و پاسداری از نوامیس ملی می‌رزمند و قربانی می‌دهند. مردم افغانستان ثابت کرده‌اند که از جان و مال‌شان می‌گذرند، اما اسارت، ظلم و تسلیمی را نمی‌پذیرند».

عبدالله افزوده است، مردم افغانستان اجازه نمی‌دهند بیگانگان برای آن‌ها تعیین تکلیف نمایند و مصداق این امر مبارزات سراسری آن‌ها در دوران جهاد و مقاومت است.

هشدار عبدالله عبدالله به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور - اسپوتنیک افغانستان
هشدار عبدالله عبدالله به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور

وی تاکید کرده که افغانستان در آستانه‌ رفتن به سوی انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد و این انتخابات یکی از دستاوردهای مبارزات طولانی مردم است.

رییس اجراییه حکومت همچنان از کمیسیون‌های برگزاری انتخابات خواسته برای برگزاری یک انتخابات شفاف، با اعتبار و عاری از تقلب، از هیچ‌نوع تلاشی دریغ نورزند.

او همچنان از نیروهای امنیتی خواسته در سرکوب دشمنان و تأمین امنیت مردم و انتخابات در همکاری با مردم تلاش کنند.

عبدالله خاطرنشان کرده که از تلاش‌های صلح حمایت و پشتیبانی می‌کند. او نیز از تلاش‌های ایالات متحده برای صلح استقبال کرده است.

وی همچنان در پیام خود به مردم اطمینان داده که صلح به معنای معامله با دست‌آوردها و ارزش‌های مردم‌سالاری نیست.

گفتنی است که بسیاری از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و همچنین نهادهای ناظر انتخاباتی، محمد اشرف غنی را به بهره برداری انتخاباتی از سالروز استقلال افغانستان و سوء استفاده از امکانات دولتی متهم کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала