از حملات راکتی بر مراسم گرامی‌داشت استقلال جلوگیری شد

© Photo / ARG / ARG از حملات راکتی بر مراسم گرامی‌داشت استقلال جلوگیری شد
 از حملات راکتی بر مراسم گرامی‌داشت استقلال جلوگیری شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در یک عملیات نیروهای دولتی، دو تن از اعضای شبکه حقانی که قصد حملات راکتی بر مراسم گرامی‌داشت استقلال را داشتند، بازداشت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در خبرنامه‌ای ریاست امنیت ملی آمده است که براساس عملیات های از قبل پلان شده و به ادامه روند تصفیه وتلاشی در حوزه‌های شهر کابل نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی، جمشید مشهور به «صابر» و رحمت الله اعضای گروه تروریستی مولوی احمد مربوط شبکه حقانی را بازداشت کرده است.

در خبرنامه آمده است که این افراد قصد حمله‌های راکتی بالای ارگ ریاست جمهوری و وزارت دفاع ملی را برای مختل ساختن مراسم صدمین سالگرد استقلال کشور داشتند.

ریاست امنیت ملی گفته است این دو فرد پیش از انجام حمله ساعت ۹:۰۰ صبح امروز دوشنبه از ساحه فلعه زمان خان در ناحیه شانزده‌هم شهر کابل بازداشت نمودند.

 اسپوتنیک، صدمین سالگرد استرداد استقلال  کشور را مبارکباد می گوید - اسپوتنیک افغانستان
اسپوتنیک، صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور را مبارکباد می گوید

به گفته مقام‌ها در این عملیات‌ها یک پایه هاوان با ۱۶ مرمی، ۴۵ کیلوگرام مواد انفجاری، ۱۲ حلقه ماین مقناطیسی، ۱۰ تخته ساچمه واسکتی، یک میل کلاشینکوف با ۸ شاژور، ۷ ریموت کنترول، دو موبایل عیار شده با سیستم انفجاری و مقداری وسایل ساخت واسکت‌های انتحاری را بدست آورده اند.

در همین حال دقایق پیش یک انفجار در نزدیکی یکی از کاروان‌های جشن استقلال کشور در کابل رخ داده است.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله با تأیید این خبر گفته است که این رویداد در«قلعه‌ی بهادرخان» از مربوطات حوزه‌ی ششم شهر کابل رخ داده است.

  سخنگوی وزارت داخله از نوعیت این انفجار چیزی نگفته، اما تأکید کرد که در این رویداد به هیچ کسی آسیب نرسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала