Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مسی یا رونالدو، کدام یک بهتر است؟

© AFP 2023 / Ben STANSALLNominees for the Best FIFA football player, Barcelona and Argentina forward Lionel Messi (R) and Real Madrid and Portugal forward Cristiano Ronaldo (L) chat before taking their seats for The Best FIFA Football Awards ceremony, on October 23, 2017 in London.
Nominees for the Best FIFA football player, Barcelona and Argentina forward Lionel Messi (R) and Real Madrid and Portugal forward Cristiano Ronaldo (L) chat before taking their seats for The Best FIFA Football Awards ceremony, on October 23, 2017 in London.  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان یک دانشگاه بلجیمی برای این که ثابت کنند از میان رونالدو و مسی کدام یک بهتر اند تحقیقات انجام داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، در میان هواداران فوتبال در سال‌های اخیراین پرسش همیشه وجود داشته است که از میان مسی و رونالدو کدام یک بهتر است و هیچ کسی نتوانسته به این پرسش پاسخ دقیق ارائه کند.

Игрок ФК Реал Мадрид Криштиану Роналду целует полученный трофей за лучшего игрока года по мнению УЕФА - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
رونالدو: دلیل تفاوت من با مسی، تنوع در تیم‌ها و قهرمانی‌هایم است

اخیراً دانشمندان یک دانشگاه در کشوربلجیم برای این موضوع فرمولی ارائه کرده اند که به این پرسش پاسخ دقیق ارائه خواهد کرد.

استادان این دانشگاه در همکاری با متخصصان هلندی فرمولی را به نام ارزش یابی ارائه کرده اند که به  پرسش این‌که مسی بهتر است یا رونالدو پاسخ ارائه کند. این فرمول به بررسی همه جانبه مسی و رونالدو می پردازد و هر کارهایی که آن‌ها در زمین، چه در نقش تهاجمی و چه دفاعی انجام می دهند را زیر نظر می گیرد.


دیویس یکی از استادان دانشگاه بلجیمی گفت:«در دنیای امروزی ارزش یک فوتبالیست با گل و پاس گل تعیین می شود. اما گلزنی یک اتفاقی است که به طور متوسط از ​​1600 عمل یک بازیکن در زمین یک گل به ثمر می رسد. تحقیقات این دانشگاه که به عملکرد این دو بازیکن از فصل 14-2013  تا پایان 18-2017 در مورد عملکرد مسی و رونالدو صورت گرفته است که نشان می‌دهد مسی با اختلاف قابل توجه بالاتر از رونالدو قرار دارد. کاپیتان بارسلونا و تیم ملی ارجنتاین با 1.21  امتیاز در هر بازی نسبت به رونالدو که 0.61  امتیاز گرفته است برتری دارد.

یکی دیگر از محققان این دانشگاه در این مورد گفت:« در فصل‌های اول امتیازات مسی و رونالدو بسیار نزدیک بود اما از فصل 16-2015، مسی از رونالدو عبور کرد. بیشتر بازیکنان در زمین کارها موثر تیمی انجام نمی‌دهند اما لیونل مسی در این زمینه استثنایی است؛ ستاره ارجنتاینی کارهای ارزشمندی در کنار گولزنی و پاس گول در زمین انجام می‌دهد که رونالدو و دیگربازیکنان نمی‌توانند.»

این در حالی‌ست که هر دو بازیکن با داشتن پنج توپ طلا از نگاه جوایز فردی با ارزش در یک رده قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала