هشدار طالبان به ادامه حضور نظامیان امریکایی در افغانستان

© Sputnik / Z.Mهشدار طالبان به ادامه حضور نظامیان امریکایی در افغانستان
هشدار طالبان به ادامه حضور نظامیان امریکایی در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان هشدار می دهند، که اگر امریکا همه ای نیروهای نظامی به‌شمول نیروهای استخباراتی‌اش را از افغانستان بیرون نکند، گفت‌وگوهای صلح به حالت نخست بر خواهد گشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، می‌گوید، که اگر امریکا به تعهدات‌اش  در هشت دور گفت‌وگو پابند نماند، جنگ این گروه ادامه پیدا خواهد کرد.

گفتگوی ویژه با سهیل شاهین: حرف اصلی طالبان چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
گفتگوی ویژه با سهیل شاهین: حرف اصلی طالبان چیست؟

آقای شاهین، میگوید:- "پالیسی ما روشن است، از راه خبر خاتمه دادن به اشغال افغانستان، و اگر پالیسی و راه ما پذیرفته نشود، مبارزه نظامی ادامه پیدا خواهد کرد".

در همین حال، حکومت افغانستان هم با استقبال از گفته دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، ادامه حضور شماری از نیروهای خارجی در افغانستان، برای مبارزه با هراس افگنی جهانی را یک نیاز می‌داند.

صدیق  صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری، اظهار می‌دارد:- "حضور نیروهای خارجی به‌خاطر مبارزه باهراس‌افگنان جهانی درافغانستان یک نیاز جدی است".

از سویی هم، افراد نزدیک به گروه طالبان، می‌گویند، که اگر امریکا از فرصت پیش‌آمده برای بیرون کردن نیروهای‌اش از افغانستان استفاده نکند، این کار عواقب ناگواری در پی خواهد داشت.

عبدالشکور مطمئن، رئیس کمیته المپیک رژیم طالبان، بیان میدارد:-  "اگر امریکا از این کار عقب نشینی کند، عواقب خطرناکی خواهد داشت، و دیگر بسیار ناممکن است که طالبان را به میز گفت‌وگو کشاند".

یادآوری می کنیم، که طالبان و امریکا در پایان دور هشتم گفت‌وگوهای شان در قطر از نزدیک شدن به توافق نهایی خبر دادند؛ اکنون دو طرف رایزنی‌های درون گروهی و مشوره با رهبران شان را آغاز کرده اند و انتظار می‌رود که در روزهای نزدیک، با حضور شماری از کشورهای خارجی و سازمان‌ها توافق‌نامه صلح را امضاء کنند و زمینه برای گفت‌وگوهای میان افغانستانی آماده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала