چگونه میتوان تروریست را تشخیص داد

© Photo / courtesy: Russia’s National Anti-Terrorism Committee چگونه میتوان ترورست را تشخیص داد
 چگونه میتوان ترورست را تشخیص داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افغانستان در کل و کابل به ویژه اخیرا شاهد حملات تروریستی خونین بوده است که ده ها خانواد را به خاک و خون کشیده است.

حد اقل در دو حادثه خونین آخر یکی به تاریخ 7 اگست در نزدیک حوزۀ ششم پولیس در شهر کابل رخ داد که بیش از 100 نفر کشته و زخمی بجا گذاشت.

واقعه دومی که توسط یک ترورست با استفاده از یک مرد انتحاری در تالار عروسی کابل‌ دبی در منطقه دارالامان، انجام شد، 63 نفر به شمول کودکان کشته و 182 نفر دیگر زخمی شدند.

این که چگونه تروریست را میتوان در کنار خود تشخیص داد، آقای میرزا محمد یارمند، معاون سابق وزارت داخله و آکاه مسایل سیاسی، به اسپوتنیک چنین توضیح داد.

1. از همه نخست فرد انتحاری را می‌توان از روی لباس مشخص کرد، بدین معنا که  افراد انتحاری همیشه واسکت‌های مخصوص را برتن دارند و وزن موادی که در لباس او جابجا شده تا حدی سنگین است که راه رفتن انتحاری را غیر عادی و مشکل می‌سازد.

2. این فرد حتا در صورتی که قصد هم داشته باشد، باز هم توان دویدن را ندارد.

3. فرد انتحاری نگاه غیر نورمل دارد، چشمان او حالت سرگردان را نشان میدهد و خود او زمانی که در جستجوی هدف باشد وارخطا به نظر می‌رسد زیرا زودتر می‌خواهد که خود را به هدف برساند.

اما اگر فرد انتحاری در کنار ما قرار داشته باشد چه باید کرد؟

 اقای یارمند می‌گوید؛

"اینجا دو گزینه موجود است، نخست اینکه اگر اسلحه موجود باشد، با فاصله گرفتن از انتحاری بالایش شلیک صورت گیرد و تا حد نهایت امکان، این ضربه باید سر انتحاری را هدف قرار دهد، زیرا در غیر آن خطر انفجار موادی که در بدن انتحاری جابجا شده، موجود است. گزینه دوم اینست که باید فورا خود را از انتحاری دور نموده و به پولیس اطلاع داده شود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала