اشرف غنی نیروهای امنیتی زندانی را آزاد می‌کند

© Photo / ARG / ARG اشرف غنی نیروهای امنیتی زندانی را آزاد می‌کند
 اشرف غنی نیروهای امنیتی زندانی را آزاد می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور می‌گوید آنعده نیروهای امنیتی که در زندان‌های کشور به سر می‌برند، به مناسبت صدمین سال‌یاد استقلال، از بند رها خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، رئیس جمهور غنی که روز دوشنبه، بیست‌وهشتم اسد، در مرکز سوق و اداره پولیس ملی در وزارت امور داخله صحبت می‌کرد، گفت: «به احترام این روز خجسته، تمام منسوبان قوای مسلح که اشتباهاتی را مرتکب شده بودند و در حبس قرار داشتند، به جز از آن عده منسوبان که خیانت‌ها و فساد کلان کرده‌اند و یا حق‌العبد بالای‌شان باشد، عفو و از حبس رها می‌شوند.»

لوی‌سارنوالی در هفدهم اسد اعلام کرد که فهرست زندانیان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را که قرار است از فرمان عفو رییس جمهور به مناسبت صدمین سال‌یاد استرداد استقلال افغانستان بهر‌ه‌مند شوند، به ریاست جمهوری فرستاده است.

بر اساس معلومات لوی‌سارنوالی بیش از یک هزار و ۶۰۰ نیروی امنیتی در زندان‌ها به سر می‌برند. این نیروها شامل‌ ۹۴۵ پولیس، ۴۵۵ نیروی ارتش، ۸۲ کارمند امنیت ملی و ۱۱۲ نیروی پولیس مرزی، محلی و نظم عامه هستند.

رئیس جمهور غنی - اسپوتنیک افغانستان
غنی: ادامه حملات تروریستی اراده ما برای سرکوب طالبان را قوی‌تر می سازد

در همین حال اشرف غنی از نیروهای امنیتی خواسته است که به مبارزه‌ی‌شان علیه تروریسم تا برقراری صلح ادامه دهند و علیه هر نوع تهدید مبارزه کنند.

 او به نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داده است تا داعش و دیگر تروریستان را در هرجایی که هستند، سرکوب کنند و به کمک مردم، آن‌ها را از مغاره‌های‌شان بیرون بکشند.

آقای غنی هم‌چنان بر استفاده از تکنولوژی در عملیات‌ نظامی تأکید کرده و نیز گفته است که بین بررسی اطلاعات و عملیات هم‌آهنگی درست وجود ندارد که باید از سوی فرماندهان پولیس در این مورد توجه شود.

اشرف غنی در ادامه گفته است که نیروهای افغانستان سبب تأمین امنیت جهانی شده و تمویل، تجهیز، حمایت و آموزش نیروهای امنیتی پس از توافق‌نامه صلح نیز ادامه می‌‌یابد.

رئیس جمهور غنی تأکید کرد که جمهوریت و نیروهای امنیتی و دفاعی قابل معامله نیستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала