Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مهندس زاده: طوفان مدعی قهرمانی است، فیضی: فوتبال شایسته حوزه شمال را به نمایش میگذاریم

© Photo / AFFلیگ برتر افغانستان
لیگ برتر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست خبری سرمربی تیم های فوتبال طوفان هریرود و سیمرغ البرز و مسئول برگزاری رقابت های لیگ برتر فوتبال افغانستان، قبل از شروع فصل هشتم صبح امروز در فدراسیون فوتبال برگزار شد.

به گزارش اسپوتینک، قاری یوسف مهندس زاده سرمربی طوفان هریرود و عبدالحق فیضی سرمربی سیمرغ البرز و خالد دلاور مسئول برگزاری رقابت های فصل هشتم لیگ برتر امروز به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

لیگ برتر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
آغاز فصل هشتم لیگ برتر افغانستان؛ طرفدار کدام هستید؟

در ابتدا خالد دلاور کمیشنر مسابقات لیگ برتر فوتبال افغانستان در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک در خصوص عدم حضور مربیان خارجی در فصل هشتم لیگ برتر فوتبال افغانستان گفت: در طی هفت دوره گذشته این رقابت ها از مربیان تاجیکی و ازبکی در تیم ها استفاده کردیم. در واقع این مربیان بعنوان همکار با فدراسیون فوتبال و لیگ برتر کار میکردند، اما پس از این که در طی سال گذشته بسیاری از مربیان حاضر در فوتبال داخلی دارای مدرک مربیگری درجه A آسیا شدند، این شانس را در این دوره به سرمربیان داخلی دادیم تا بتوانند با استفاده از این مدرک و تجربه های مربیگری تیم ها را رهبری و هدایت کنند.

همچنان خالد دلاور در خصوص برگزاری زودهنگام رقابت ها با حمایت مالی دولت و به مناسبت 100مین سالگرد استقلال کشور نیز صحبت کرد و گفت: به دلیل این که رقابت های لیگ برتر همزمان میشد با با انتخابات ریاست جمهوری، این مسابقات زودتر برگزار شد.

دلاور همچنین در خصوص سرمربی تیم ملی فوتبال در این رقابت ها نیز گفت: احتمال این که آقای انوش دستگیر نیز از این رقابت ها دیدن کند نیز زیاد است.

سپس یوسف مهندس زاده سرمربی تیم فوتبال طوفان هریرود صحبت هایش را آغاز کرد و خصوص شرایط تیم مدافع عنوان قهرمانی رقابت این چنین گفت: پس از آغاز زمزمه های شروع لیگ برتر، تصمیم بر این شد که لیگ برتر فوتبال هرات را زودتر برگزار کنیم که بازیکنان جدیدی را جذب طوفان کنیم. بازیکنان زیادی انتخاب کردیم و از ولایات غربی نیز بازیکنان جدیدی داریم. در کل امسال هشت بازیکن جدید در طوفان هریورد داریم.

وی در ادامه گفت: وقتی تیمی در یک تورنمنت قهرمان میشود، کمی کارش سخت تر میشود. هر چند کار ما کمی سخت تر شده است، چون سه بازیکن اصلی و خوب خود را از دست دادیم، اما تلاش کردیم تا جایزگزین خوبی برای شان داشته باشیم. این بازیکنان اگر 100 نباشند 90 هستند.

مهندس زاده در خصوص برنامه تیمش نیز گفت: تمرکز اول ما روی صعو از گروه است، زود است که ما از قهرمانی صحبت کنیم، بدون شک طوفان مدعی قهرمانی خواهد بود.

ما با شعار سه امتیاز گرفتن و قهرمان شدن به اینجا آمدیم. تلاش میکنیم تا خوب بازی کنیم تا از عنوان قهرمانی مان دفاع کنیم و یک بار دیگر مردم را به خیابان ها بکشانیم.

در ادامه عبدالحق فیضی سرمربی تیم فوتبال سیمرغ البرز نیز در خصوص آمادگی تیمش برای حضور در فصل هشتم لیگ برتر صحبت کرد و تاکید کرد سیمرغ البرز برای حضور قدرتمند در این رقابت ها برنامه دارد.

فیضی گفت: سمیرغ البرز یکی از تیم های محبوب و پرطرفدار لیگ برتر است. ما امسال بخاطر حضور قدرتمند در این مسابقات پس از رقابت های انتخابی حوزه شمال تمرینات تیم را آغاز کردیم تا بتوانیم با آمادگی پای به این رقاب ها بگذاریم و امیدواریم بتوانیم فوتبال خوبی را از خود در این مسابقات به نمایش بگذاریم.

در گروه اول هر 4 تیم تجربهه حضور در مراحل نیمه نهایی و نهایی را دارند. گروه سختی داریم و همه تلاش میکنند تا صدرنشین شوند، هدف ما همین است. ما تلاش میکنیم تا با صدرنشینی هواداران مان را راضی کنیم.

وی در ادامه نیز گفت:این انگیزه در تیم ما وجود دارد که امسال حضور بهتری نسبت به دوره های گذشته داشته باشیم. ما میخواهیم فوتبال شایسته حوزه شمال را به نمایش بگذاریم.

قرار است تیم های فوتبال طوفان هریرود و سیمرغ البرز در نخستین دیدار فصل هشتم رقابت های لیگ برتر فوتبال افغانستان از ساعت 17:30 به وقت کابل در ورزشگاه فدراسیون فوتبال به مصاف هم بروند.

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала