شورای امنیت ملی: داعش تهدید جدی به افغانستان است

© Photo / M.Naderi شورای امنیت ملی: داعش تهدید جدی به افغانستان است
  شورای امنیت ملی: داعش تهدید جدی به افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی امروز سه شنبه در یک خبرنامه گفت که گروه داعش تهدید جدی یی را متوجه افغانستان و جهان ساخته است و مبارزه با آن نیازمند اجماع بین المللی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، کبیر حقمل، سخنگوی شورای امنیت ملی، گفت: «گروه داعش عامل ده‌ها حمله وحشتناک در برابر افراد ملکی در افغانستان بوده و یک تهدید جدی را به وجود آورده. این تهدید نه تنها افغانستان بل منطقه و جهان را با خطر مواجه ساخته و ضرورت به یک اجماع ملی، منطقوی و جهانی دارد».

در همین حال، عبدالقیوم رحیمی، والی هرات، روز دوشنبه در همایشی در این ولایت داعش را یک تهدید جدی در برابر امنیت افغانستان خواند و گفت که این گروه آله دست کشورهای همسایه است.

آقای رحیمی گفت: «داعش طالبان را هم نمی‌مانند. ما شاهد جنگ‌های بسیار شدید در ننگرهار بین طالب و داعش بوده ایم. داعش گروهی است که برای بعد از طالبان آماده شده و طالبان مطمین باشند که یک روز همراه ما در یک صف مجبور استند که علیه داعش بجنگنند».

در این مراسم نظامیان کشور را با راه اندازی رژۀ نظامی توانمندی‌های خودرا به نمایش گذاشتند و تاکید دارند که توانایی دفاع و حفظ استقلال کشور را دارند.

جنرال فضل محمد جنبش، فرمانده قول اردوی ۲۰۷ظفر گفت:«ما در حوزه جنوب - غرب توانمندی داریم و به دشمن فرصت نمی‌دهیم که مردم و هم وطنان ما را آزار و اذیت کنند».

جنرال امین‌الله امرخیل، فرمانده پولیس هرات گفت:« نیروهای امنیتی گام‌های متینی که دارند نسبت به سال‌های گذشته تجهیر شده اند و آماده هر نوع قربانی استند. در عمل ثابت ساخته ایم که با هماهنگی که داریم از وجب وجب کشور خود و از نوامیس ملی خود دفاع می‌کنیم».

نیروهای امنیتی خود را نگهبانان استقلال و حاکمیت ملی کشور می‌خوانند. آنان به گروه‌های هراس‌افگن هشدار می‌دهند که اگر به ارزش‌های ملی مردم افغانستان دست درازی کنند، نابود خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала