هیچ شرکت هوانوردی هندی حاضر به انتقال کالاهای صادراتی افغانستان نیست

© REUTERS / Louis Nastro/File Photoهیچ شرکت هوانوردی هندی حاضر به انتقال کالاهای صادراتی افغانستان نیست
هیچ شرکت هوانوردی هندی حاضر به انتقال کالاهای صادراتی افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتاق تجارت می‌گوید در 25 سرطان حریم فضایی پاکستان به روی هواپیما‌ها باز شد اما تا هنوز هیچ شرکت هوانوردی هندی حاضر به انتقال کالاهای صادراتی کشور از طریق دهلیزهوایی نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، نگرانی‌ها در مورد تیره‌شدن روابط اسلام‌آباد و دهلی بر سر مساله کشمیر، در باره دوباره بسته‌شدن حریم فضایی پاکستان افزایش یافته است.

بی ثباتی سیاسی و امنیت اقتصادی؛ و تاثیر آن بر اقتصاد کشور - اسپوتنیک افغانستان
بی ثباتی سیاسی و امنیت اقتصادی؛ و تاثیر آن بر اقتصاد کشور

خانجان الکوزی معاون اتاق تجارت می‌گوید که با افزایش این تنش‌ها پاکستان بندر واگه را به روی کالاهای صادراتی کشور بسته کرده است و فرآورده‌های داخلی کشور از طریق دهلیز هوایی و با استفاده از هواپیمای کارگو نیزهمچنان متوقف است.

آقای الکوزی افزود که تنها دو شرکت داخلی آن‌هم به گونه اندک و همراه با مسافران، میوه‌های خشک و تازه کشور را به دهلی انتقال می‌دهد.

این درحالی است که بازشدن حریم فضایی پاکستان بهای تکت رفت و آمد مسافران را به دهلی تا 180 دالر کاهش داده است.

اما راه‌های که زمینه را برای صادرات کشور از طریق هوا و زمین فراهم می‌کند، بسته است و میوه‌های کشور که حالا فصل انگور است، به بهای ارزان در بازارها به فروش می‌رسد.

محمد یونس سالک سخنگوی وزارت اقتصاد می‌گوید که نقش صادرات در بالا رفتن تولید ناخالص داخلی با اهمیت است و تلاش‌ها برای فراهم کردن زمینه صادرات جریان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала