روسیه و چین خواستار برگزاری نشست شورای امنیت در مورد برنامه راکتی امریکا شدند

© AFP 2023 / Johannes Eiseleدرخواست روسیه و چین از شورای امنیت سازمان ملل
درخواست روسیه و چین از شورای امنیت سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه و چین از شورای امنیت سازمان ملل خواستار برگزاری نشستی در مورد برنامه راکتی ایالات متحده شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، سرپرست نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، اعلام کرد که کشور های روسیه و چین از شورای امنیت این سازمان خواستار برگزاری یک نشست در مورد اقدامات امریکا پیرامون برنامه راکتی این کشور برای استقرار راکت های میانبرد شده اند.  

این نشست فردا پنجشنبه (22 آگست) برگزار خواهد شد.

ایالات متحده از افزایش تهدیدات روسیه و چین در فضا در هراس دارد - اسپوتنیک افغانستان
ایالات متحده از افزایش تهدیدات روسیه و چین در فضا خبر می دهد

 پیشتر رایان مک کارتی معاون وزیر نیرو های زمینی ایالات متحده ، از ساخت راکت های مافوق صوت با کلاهک بالستیک با شعاع عمل، که قبلاً بر اساس پیمان منع استفاده از راکت های میان برد و برد کوتاه تر منع  بود، خبر داد .

این پیمان از روز دوم آگست متوقف شد.

 ایالات متحده پیش از این موشک كروز را كه توسط پیمان INF ممنوع اعلام شده بود را آزمایش كرد. پنتاگون سپس اعلام نمود که ساخت این موشك از ماه فبروری آغاز شد. اما در عمل این آزمایشات تقریباً دو هفته پس از امضای قرارداد با ابتکار عمل طرف آمریکایی انجام شد.

وزارت خارجه روسیه و وزارت خارجه چین با این آزمایشات پنتاگون واکنش نشان دادند.

در سال 1987 اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده امریکا، پیمان منع استفاده از راکت های کوتاه برد و میان برد را امضا کردند. بر اساس آن تولید، خرید یا آزمایش راکت های زمینی با برد 300 تا 3400 کیلومتر از سوی این کشورها ممنوع شده است. تا جون سال 1991 این پیمان اجرا شد و اتحاد جماهیر شوروی سابق، 1846 سیستم راکتی را از بین برد و نیز 846 راکت را از بین برد. اما، در تاریخ 2 فبروری جاری میلادی، پس از چند اقدام نقض کننده توافق توسط امریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خروج این کشور را از INF اعلام کرد. در عین حال، روسیه بارها اعلام کرده است که به تعهدات خود تحت این توافقنامه پایبند است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала