محمد محقق به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله پیوست

© Photo / TAمحمد محقق به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله پیوست
محمد محقق به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله پیوست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع به طلوع نیوز می‌گویند که محمد محقق، با دستۀ انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» به رهبر عبدالله عبدالله پیوسته است.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه مشترک ثبات و هم‌گرایی که امروز پنجشنبه (31، اسد) منتشر شده آمده است که تیم ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله و حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به رهبری استاد حاجی محمد محقق با در نظرداشت وضعیت حساس فعلی کشور، با درک مسوولیت‌های بزرگ ملی، ‌برای تقویت وحدت ملی و تضمین یک افغانستان متحد، سربلند، قوی و پرافتخار توافق کردند تا در انتخابات ریاست جمهوری 1398 مشترکاً به مبارزه بپردازند.

اعلامیه می‌افزاید: رهبری ثبات و همگرایی درحالی‌که از حمایت استاد محمد محقق از ثبات و همگرایی به گرمی استقبال می‌کند، این تحول را نقطه‌ی عطفی در مبارزات انتخاباتی این جریان می‌داند. ثبات و همگرایی به عنوان نقطه‌ی وصل همه اقوام کشور در حالی‌که پیروزی در انتخابات آینده و شکل‌گیری حکومت همگرا و با ثبات به حمایت گسترده‌ی مردم را محتوم می‌داند برای طرف‌داران و هوادران خود از پیوستن احزاب، جریان‌ها و شخصیت‌ّهای با نفوذ ملی به این جریان نوید می‌دهد.

داکتر غلام قادر سکندری معاون پالیسی ریاست دفتر استاد محقق و عضو ارشد حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به اسپوتنیک گفت: قرار است فردا ساعت 3 بعد از ظهر یک کنفرانس مطبوعاتی در خانه محمد محقق دایر شود که در آن محمد محقق تصمیم نهایی خود را در مورد پیوستن به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله اعلام کند.

یک منبع در ریاست اجراییه می‌گوید که از یک هفته پیش تمام موضوعات در خصوص پیوستن آقای محقق با تیم عبدالله نهایی شده بود، و به احتمال زیاد فردا سید منصور نادری و زاخیلوال نیز حمایت شان را از تیم عبدالله اعلام می‌کنند.

بربنیاد گزارش ها، تیم انتخاباتی محمد حنیف اتمر از حدود یک ماه پیش دچار اختلاف های درونی شد سپس در اعلامیه‌ی از توقف کارزارهای انتخاباتی خبر دادند.

این تیم از چهره های چون محمد یونس قانونی، عطا محمد نور و محمد محقق به رهبری محمد حنیف اتمر شکل گرفته بود.

سرنوشت متباقی چهره‌های این تیم تاهنوز معلوم نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала