وزارت کار و امور اجتماعی: گرده‌های کودک پرورشگاهی سالم و سر جای‌شان است + عکس

وزارت کار و امور اجتماعی: گرده‌های کودک پرورشگاهی سالم و سر جای‌شان است + عکس
وزارت کار و امور اجتماعی: گرده‌های کودک پرورشگاهی سالم و سر جای‌شان است + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از روز به این سو تصویر کودکی به اسم علی از پروشگاه تهیۀ مسکن در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که گویا گردۀ این کودک از سوی احمد فیضان کاکر، رئیس این پرورشگاه به فروش رسیده است. رهبری وزارت کار و امور اجتماعی، به خاطر بررسی و تحیقیق این موضوع، هیأت حقیقت‌یابی را توظیف کرد تا حقیقت این گمانه روشن شود.

به گزارش اسپوتنیک، در خبرنامه‌ای که وزارت کار امور اجتماعی منتشر کرد آمده است در جریان بررسی هیات حقیقت‌یاب این وزارت روشن شد که محمد علی فرزند سجاد علی شاگرد صنف ششم پرورشگاه تهیۀ مسکن، در سال 2016 میلادی دچار بیماری گرده شده و مسوولان پرورشگاه، موصوف را طبق تفاهمنامه‌ای که وزارت کار و امور اجتماعی با شفاخانهٔ ایمرجنسی دارد، به آنجا انتقال داده‌ بودند و این کودک، حدود شش ماه به گونهٔ مقطع‌یی زیر تداوی یکی از داکتران ایتالیایی قرار داشته‌است.
در خبرنامه آمده است که قرار گزارش بیمارستان ایمرجنسی، گردهٔ کودک سنگ داشته و هم چنان التهابی بوده و سر انجام پس از عملیات گرده، تداوی‌اش تکمیل شده و صحت یاب گردیده‌است. 
خبرنامه می‌افزاید وزارت کار و امور اجتماعی به خاطر روشن ساختن اذهان عامه، دیروز چهارشنبه مؤرخ 30/5/1398 کودک یادشده را در شفاخانه بلاسم مورد آزمایش قرار داد و نتیجهٔ آزمایش، خوش‌بختانه نشان می‌دهد که هر دو گردهٔ کودک موجود می‌باشند.

اما روز گذشته روزنامه اطلاعات روز یک ویدیویی را منتشر کرد که در آن محمد علی 14 ساله می‌گوید که مطمین نیست که آیا صد درصد گرده وی سالم و در جای‌اش است یا خیر.

این در حال است که نصیر احمد رفاه، امر کلینیک پروشگاه می‌گوید که چون شفاخانه ایمر جنسی یک شفاخانه بین‌المللی است ما حق مداخله در کار آنها را نداریم و از بابت این که گرده محمد علی کشیده شده یا خیر باید شفاخانه ایمر جنسی از روی دوسیه مکمل جواب بگویند.

با این این تصویر، شماری زیاد کاربران خواستاز مجازات رئیس پرورشگاه شده اند، برخی دیگر خواستار تحقیق در مورد این گزارشات شده اند. بسیاری از کاربران نیز معتقدند كه این تصاویر به منظور بی اعتبار كردن رئیس این پرورشگاه منتشر شده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала