عراق: انفجارها در‌ انبار‌ مهمات «حشد الشعبی» سازماندهی شده است

© AP Photo / Maya Alleruzzoعراق: انفجارها در‌ انبار‌ مهمات «حشد الشعبی» سازماندهی شده است
عراق: انفجارها در‌ انبار‌ مهمات «حشد الشعبی» سازماندهی شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور نخست‌وزیر عراق و رهبر شبه نظامیان شیعه حشد الشعبی می‌گوید که انفجارها در انبارهای مهامات متعلق به شبه نظامیان از بیرون سازماندهی شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، فالح الفیاض، مشاور نخست‌وزیر عراق در امور امنیت ملی و رهبر شبه نظامیان شیعه حشد الشعبی گفت که انفجار ها در انبارهای مهمات متعلق به حشد الشعبی از بیرون کشور سازماندهی شده است.

انفجار دادن لولهٔ نفت در عراق توسط داعش - اسپوتنیک افغانستان
انفجار دادن لولهٔ نفت در عراق توسط داعش

روز چهارشنبه، «کریم علیاوی» عضو کمیته دفاع پارلمان عراق، در یک مصاحبه با المیادین گفت که پهپادهای اسرائیل به پایگاه‌های نظامی حشد الشعبی حمله کردند که در نهایت منجر به انفجار انبارهای مهمات شد. و به نوبه خود، ابو مهدی المهندس، معاون حشد الشعبی گفت که پهپادهای اسرائیلی با پیشتیبانی نیروی هوایی امریکا به تاسیسات نظامی آنها در عراق حمله کردند.

الفیاض گفت: کمیسیون حقیقات‌یابی که به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به خاطر بررسی این موضوع ایجاد شده بود، پس از بررسی‌ها اولیه که انجام شد نشان داده شده است که انفجار‌ها در انبارهای متعلق به حشد الشعبی از بیرون عراق سازماندهی شده است.

پیش از این روز سه شنبه گزارش شد که در نزدیکی پایگاه هوایی «بلد» در استان صلاح‌الدین یک انفجار که موجب آتش‌سوزی شده رخ داده است که اخیرا موجب ویرانی چند مقر نظامی و انبار مهمات متعلق به شبه نظامیان حشد الشعبی در عراق شده است.

این دومین انفجار بزرگ در انبارهای مهمات حشد الشعبی در طول یک هفته و پس از انفجار 21 اسد در انبار مهمات این گروه شبه نظامی در جنوب بغداد است.

مقرها و انبارهای مهمات متعلق به این گروه در عراق در کمتر از یک ماه، سه بار مورد حمله قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала