دستور پوتین برای پاسخ به آزمایش راکتی امریکا

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر دستور پوتین برای پاسخ به آزمایش راکتی امریکا
دستور پوتین برای پاسخ به آزمایش راکتی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه با صدور فرمانی، به وزارت دفاع این کشور دستور داد تا به آزمایش راکت جدید کروز امریکا پاسخی متقارن داده شود

به گزارش اسپوتنیک،کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نشست شورای امنیت ملی این کشور را برای گفتگو در مورد آزمایش راکت کروز امریکا برگزار و دستور پاسخ‌دهی به این اقدام واشنگتن را صادر کرد.

رئیس جمهور روسیه ، به وزارت دفاع، وزارت امور خارجه روسیه و همچنین سایر ادارات مربوطه دستور داد كه سطح تهدیدی را كه در نتیجه آزمایشات راکت كروز زمینی که اخیرا از سوی امریکا انجام شد، تجزیه و تحلیل كنند و اقدامات جامعی را برای تهیه یك پاسخ متقارن انجام دهند.  

ایالات متحده موشک های کروز ممنوعه در پیمان منع موشک های هسته ای میان‌برد را آزمایش می کند - اسپوتنیک افغانستان
ایالات متحده موشک های کروز ممنوعه در پیمان منع موشک های هسته ای میان‌برد را آزمایش می کند +ویدیو

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد آزمایش موشکی امریکا نشانگر هدف واقعی واشنگتن برای استقرار موشک‌های ممنوعه در نقاط مختلف جهان است.

ارتش ایالات متحده امریکا چند روز پیش یک راکت کروز را در جزیره‌ای در ایالت کالیفرنیا آزمایش کرد. این آزمایش پس از خروج امریکا از پیمان «منع راکت هسته‌ای میان‌برد موسوم با INF » با روسیه صورت گرفته است.

در سال 1987 اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده امریکا، پیمان منع استفاده از راکت های کوتاه برد و میان برد را امضا کردند. بر اساس آن تولید، خرید یا آزمایش راکت های زمینی با برد 300 تا 3400 کیلومتر از سوی این کشورها ممنوع شده است. تا جون سال 1991 این پیمان اجرا شد و اتحاد جماهیر شوروی سابق، 1846 سیستم راکتی را از بین برد و نیز 846 راکت را از بین برد. اما، در تاریخ 2 فبروری جاری میلادی، پس از چند اقدام نقض کننده توافق توسط امریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خروج این کشور را از INF اعلام کرد. در عین حال، روسیه بارها اعلام کرده است که به تعهدات خود تحت این توافقنامه پایبند است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала