افشای برنامه های امریکا برای ونزوئلا

© AP Photo / Dolores Ochoa افشای برنامه های امریکا برای ونزوئلا
 افشای برنامه های امریکا برای ونزوئلا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نظامی نیروی دریایی امریکا در مورد برنامه های ایالات متحده برای ونزوئلا صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کریگ فلوئر، رئیس فرماندهی جنوبی نیروهای مسلح ایالات متحده روز پنجشنبه از عدم قصد امریکا برای حمله نظامی به ونزوئلا خبر داد.

 وی گفت: "کار ما یافتن راه حلهای سیاسی و دموکراتیک [برای حل بحران سیاسی داخلی ونزوئلا] است، نه آماده سازی  برای حمله نظامی."

این نظامی ارتش امریکا افزود،  فرماندهی جنوبی امریکا ، کار در مورد برنامه ها برای دوره پس از برکناری رئیس جمهور نیکولاس مادورو از قدرت در ونزوئلا را در اولویت کار خویش قرار داده است.

تجاوز هواپیماهای امریکایی بر فراز حریم هوایی ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
تجاوز هواپیماهای امریکایی بر فراز حریم هوایی ونزوئلا

این اظهارات فلوئر در سخنرانی خود در کنفرانس مطبوعاتی نهایی در ناتال برزیل ابراز داشت. این کنفرانس در سطح رهبری نظامی ارشد کشورهای قاره امریکای جنوبی به جز ونزوئلا ، بولیوی و گویانا برگزار گردید.

یادآوری می کنیم که در تاریخ 30 آپریل امسال، خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا، از مردم این کشور خواسته برای پایان دادن به حکومت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، به خیابان‌ها بیایند.

در تاریخ 23 جنوری سال جاری، خوان گوایدو، رئيس شورای ملی ونزوئلا خودش را رئيس‌جمهور این کشور اعلام نموده، سوگند وفاداری یاد کرد.

رهبران کشورهای اروپایی، ایالات متحده، کانادا و چندین کشور امریکای لاتین خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند. 

از سوی دیگر قدرت‌های جهانی شامل روسیه و چین و همچنین نیروهای نظامی ونزوئلا همچنان از نیکولاس مادورو و باقی ماندن او در قدرت حمایت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала