هشدار طالبان از حضور استخباراتی امریکا در افغانستان

© AFP 2023 / Jonathan Ernst هشدار طالبان از حضور استخباراتی امریکا در افغانستان
 هشدار طالبان از حضور استخباراتی امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا مبنی بر حضور اطلاعاتی آن کشور در افغانستان اعلام کرد که این گروه پس از صلح، تنها حضور دیپلماتیک امریکا را می‌پذیرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا  اخیرا در اظهاراتی بر خروج نیروهای امریکایی و تقویت حضور اطلاعاتی در افغانستان تاکید کرد. وی افزود که حضور اطلاعاتی امریکا در افغانستان به منظور کنترل وضعیت این کشور تقویت خواهد شد.

ترامپ دیدار با مشاورانش در باره افغانستان را بسیار خوب  توصیف کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ دیدار با مشاورانش در باره افغانستان را "بسیار خوب" توصیف کرد

گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای با این اظهارات رئیس جمهور امریکا مخالفت کرده و گفته است که این گروه افزوده که دونالد ترامپ هنوز هم به افغانستان به چشم یک ایالت امریکا نگاه می کند.

طالبان در بیانیه خود گفته است که ترامپ یا برای روند صلح افغانستان ارزشی قائل نیست و یا هم از موضوعات مورد مذاکره بی خبر است.

در بیانیه‌ای طالبان آمده است که هدف اصلی طالبان از گفتگو با امریکا ، خروج کامل نظامی آن کشور از افغانستان است و این گروه اجازه حضور هیچ نظامی آمریکایی را نمی دهد.

طالبان افزوده که نمایندگان امریکا در مذاکره با این گروه پذیرفته اند که بدون حضور دیپلماتیک دیگر حضور هیچ نظامی خارجی در افغانستان قابل قبول نیست.

این گروه هشدار داده است که ادامه چنین اظهاراتی از سوی ترامپ به روند گفتگوهای صلح میان طالبان و امریکا آسیب می رساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала