اقدام تلاقی جویانه چین در جنگ تجاری با امریکا

© AP Photo / Andy Wongتعرفه 75 میلیارد دالری چین بر کالا های وارداتی امریکا
تعرفه 75 میلیارد دالری چین بر کالا های وارداتی امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ادامه جنگ تجاری میان چین و امریکا، کشور چین از اعمال تعرفه های 75 میلیارد دالری بر کالا های وارداتی امریکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، کشور چین امروز جمعه (23 آگست) اعلام کرد که،  در پاسخ به اقدام واشنگتن که قصد دارد تعرفه‌های گمرکی بر کالا‌های چینی را بالا ببرد، پکن تصمیم گرفته تعرفه‌های گمرکی جدیدی بر کالا‌های وارداتی از امریکا به ارزش 75 میلیارد دالر اعمال کند.

کمیسیون تعرفه‌های تجاری دولت چین اعلام کرد این اقدام تلافی جویانه در دو مرحله، اول سپتامبر و 15 دسامبر بر پنج هزار و 78 کالای وارداتی از ایالات متحده امریکا اعمال خواهد شد.

پکن همچنین اعلام کرد از 15 دسامبر برای موتر های امریکایی  25 درصد و برای پرزه جات موتر 5 درصد تعرفه گمرکی اعمال خواهد کرد.

تشدید جنگ تجارتی بین امریکا و چین - اسپوتنیک افغانستان
تشدید جنگ تجارتی بین امریکا و چین

 چین در اوایل سال جاری برای نشان دادن حسن نیت خود در زمانیکه گفتگو‌های تجاری در جریان بود، تعرفه گمرکی برای موتر و پرزه جات موتر ها را از میان برداشته بود.

کمیسیون تعرفه‌های تجاری چین در بیانیه‌ای اعلام کرد افزایش تعرفه‌های گمرکی از سوی امریکا منجر به ادامه تنش‌ها و اختلافات تجاری میان چین و ایالات متحده شده و نقض توافق حاصل شده میان سران دو کشور در آرژانتین و اوساکا است.

این کمیسیون با اشاره به اینکه تعرفه‌ها در دو نوبت اعمال می‌شوند تصریح کرد دور اول تعرفه‌ها از اول سپتامبر اجرا می‌شود.

روابط چین و امریکا در زمینه های تجارت و سیاست با گذشت هرروز تیره تر می شود. امریکا از چین به عنوان کشوری یاد می کند که ارز ملی خود را عمدا دستکاری می کند و همزمان چین اعتقاد دارد این کشور در امور داخلی چین از جمله هنگ کنگ مداخله می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала