مسدود بودن ۲ هزار مرکز رای‌دهی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

© Photo / کمیسیون مستقل انتخاباتمسدود بودن ۲ هزار مرکز رای‌دهی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
مسدود بودن ۲ هزار مرکز رای‌دهی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون انتخابات افغانستان از مسدود بودن بیش از ۲ هزار مرکز رای‌دهی در روز انتخابات خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، «عبدالعزیز ابراهیمی» سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد، که در روز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 2 هزار و 12 مرکز رای‌دهی به دلیل تهدیدات امنیتی بسته خواهد بود.

غنی: انتخابات امتحانی است برای فنا و بقای نظام ریاست جمهوری در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
غنی: انتخابات امتحانی است برای فنا و بقای نظام ریاست جمهوری در افغانستان

وی به نقل از مقام های امنیتی گفت، که این مراکز در مناطق  پرتهدید قرار داشته و وضعیت امنیتی مطلوبی نیز ندارند از اینرو تامین امنیت این مراکز ممکن نیست.

پیش از این کمیسیون انتخابات 7 هزار و 385 مرکز رای‌دهی را برای برگزاری انتخابات تعیین کرده بود اما نهادهای امنیتی پس از بررسی وضعیت این مناطق اعلام کردند که تنها قادر به تامین امنیت 5 هزار و 373 مورد از این مراکز می‌باشند.

گزارش‌ها حاکی از آن است، که بیشتر مراکز مسدود شده در ولایت‌های «فراه»، «کندز»، «هلمند»، «جوزجان»، «زابل» و «سرپل» قرار دارند.

«یوسف رشید» رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه (فیفا) با انتقاد از این موضوع گفت: این رقم تکان‌ دهنده است که سبب می‌شود مردم از حق رای محروم شده و اصل عمومی بودن، همگانی بودن و عدالت در انتخابات نقض شود.

پیش از این، نیز بنیاد انتخابات شفاف افغانستان موسوم به «تیفا» با انتشار نتایج نظرسنجی درباره مشارکت مردمی در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده بود که 57 درصد از واجدین شرایط رای‌دهی در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز چندی پیش اعلام کرد، که روند انتخابات افغانستان در اختیار مردم این کشور قرار ندارد و ادامه داد بنابراین در شرایط کنونی مخالف برگزاری انتخابات است.

یادآوری می کنیم، که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است 6 ماه میزان سال روان برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала