پرتاب موفقانه راکت‌های بالستیک از کشتی‌های تحت‌البحری روسی + ویدیو

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر پرتاب موفقانه راکت‌های بالستیک از کشتی‌های تحت‌البحری روسی + ویدیو
پرتاب موفقانه راکت‌های بالستیک از کشتی‌های تحت‌البحری روسی + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشتی‌های تحت‌البحری روسی "تولا" و "یوری دولگاروکی" پرتاب راکت‌های بالستیک "سینووا" و "بولاوا" را از اقیانوس قطبی و بحیره بارنتس، انجام داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، راکت‌های بالستیک "سینووا" و "بولاوا" که از کشتی‌های تحت‌البحری روسی پرتاب شده بودند، به اهداف آزمایشی در پولیگون‌های "چیژا" در ولایت ارخانگلسک و "کورا" در کامچاتکای روسیه، موفقانه اصابت نموده، از بین بردند.

وزارت دفاع روسیه خاطر نشان ساخته است که در نتیجه پرتاب آزمایشی، خصوصیات تخنیکی راکت‌ها و عملکرد سیستم‌های پرتاب راکتی کشتی‌ها، موفق ارزیابی شد.

راکت "بولاوا" (R-30) عبارت از راکت بالستیک قاره‌پیما است که در کشتی‌های تحت‌البحری پروژه ۹۵۵ "بوری" مستقر می‌باشد. این راکت قادر به حمل الی ۹ کلاهک هسته‌ای است. این راکت می‌تواند بیش از ۸ هزار کیلومتر فاصله را بپیماید.

راکت بالستیک قاره‌پیمای "سینووا" (R-29 RMU) شامل مجتمع راکتی D-9RM می‌شود که از سال ۱۹۸۶ وارد تسلیحات روسیه شد.

وزن راکت "سینوا" حدود ۴۰ تُن است و هر راکت دارای ۴ یا ۱۰ کلاهک می‌باشد. فاصله نهایی پرواز این راکت الی ۱۱.۵ هزار کیلومتر می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала