اولین کافی شاپ برای زنان در غزنی ساخته شد

© Photo / کسرا اولین کافی شاپ برای زنان در غزنی ساخته شد
 اولین کافی شاپ برای زنان در غزنی ساخته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معصومه رویش با هزینه 4هزار دالر امیرکایی یک کافی شاپ برانی زنان ایجاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ودصم، معصومه رویش مالک این کافی شاپ گفته است برای اینکه یک فضای مناسب برای خانم‌ها باشد این چنین مکانی را به دسترس زنان در غزنی واگزار کرده است.
معصومه افزوده است که تا به حال تمام مشتریان دختران بالغ و معصلین بوده است و بعضی از خانم‌ها نیز برای تجلیل از سالروز اطفال خود از این کافی شاپ استفاده نموده اند.
گفتنیست که پیش از این چنین سهولت برای خانمان در غزنی نبوده و اکثر رستورانت‌ها توسط مردان کنترول می‌شود که مسافرین مشتریان این رستورانت‌ها را تشکیل میدهد.

فراهم ساختن کار برای زنان از طرف یک زن در ولایت بامیان - اسپوتنیک افغانستان
فراهم ساختن کار برای زنان از طرف یک زن در ولایت بامیان

قابل یادآوریست که چندی پیش عذرا لعلی، خانم ‌زحمت‌کش که به گفته خودش چند سال پیش با ۴ هزار افغانی سرمایه، کارش را در بخش تولید صنایع در شهر بامیان آغاز کرد، اکنون برای 50 زن نیازمند زمینۀ کار رافراهم کرده است.
افزود، در سال ۲۰۱۵ از سوی ادارۀ محلی بامیان به عنوان «بانوی زحمت‌کش بامیان» تقدیر شد که در آن زمان سرمایه‌‌اش از 4 هزار افغانی به ۴۰۰ هزار افغانی رسیده بود.
این خانم کارگاه تولیدی‌اش را زیر نام «شرکت صنایع دستی صلصال، نامگذاری کرده می‌گوید که در حال حاضر به تعداد 50 زن در این کارگاه در بخش‌های تولید نمد، جامه بَرَگ، گلیم، جراب و لباس‌های هزاره‌گی، کار می‌کنند.
همچنان افزوده، در کنار این شرکت تولیدی 4 ماه پیش یک کارخانۀ تولید بیک و کفش زنانه را که با گلیم و دست‌دوزی‌های محلی تزئین می‌شوند نیز با هزینۀ ۲۰۰ هزار افغانی به هدف رونق دوبارۀ فرهنگ لباس‌های بومی هزاره‌گی، ایجاد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала