ترامپ در مبارزه با تروریسم فریبکاری می کند

© REUTERS / Leah Millisترامپ در مبارزه با تروریسم فریبکاری می کند
ترامپ در مبارزه با تروریسم فریبکاری می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور امریکا به تازگی مدعی شده که واشنگتن به تنهایی با تروریسم مبارزه می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا، که کشورش نقش اصلی در راه اندازی و پشتیبانی از گروههای تروریستی در جهان دارد، به تازگی مدعی شده که واشنگتن «به تنهایی» با تروریسم مبارزه می کند و سایر کشورها از جمله روسیه، ایران نیز باید در این موضوع وارد عمل شوند.

به گزارش رسانه های خارجی، رییس جمهوری امریکا همچنین مدعی شده که سایر ملت ها تلاش بسیار اندکی برای مبارزه با تروریسم کرده اند.

ترامپ بار دیگر با طرح این ادعا که امریکا گروه تروریستی داعش را به تنهایی در عراق و سوریه شکست داده،گفته ممکن است زمانی فرا برسد که کشورهایی چون هند، پاکستان، ترکیه، ایران و روسیه مجبور شوند با داعش در افغانستان مبارزه کنند.

ترامپ: افغانستان باید بالاخره مستقل علیه داعش مبارزه کند  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: افغانستان باید بالاخره مستقل علیه داعش مبارزه کند

ادعاهای ترامپ درخصوص مبارزه واشنگتن (به تنهایی) با تروریسم و نادیده گرفتن نقش آفرینی سایر کشورها، درحالی صورت می گیرد که به اذعان بسیاری از اندیشمندان و صاحب نظران و مراکز مطالعاتی و اندیشکده های بین المللی، ایران در مبارزه با تروریسم همواره نقش محوری داشته و بطور قطع بدون حضور جمهوری اسلامی، مبارزه با پدیده شوم تروریسم در منطقه معنا نخواهد داشت.

 این نوع اظهارات ترامپ را می توان در راستای فریب افکار عمومی و فرافکنی های او در موضوعات مهم بین المللی ارزیابی کرد و تردیدی نیست که رییس جمهوری امریکا که حمایت های کشورش از تروریسم بر هیچکس پوشیده نیست با طرح این ادعاها سعی در کمرنگ کردن نقش امریکا در ایجاد و پشتیبانی از گروه های تروریستی در جهان دارد.

در همین پیوند، چندی پیش مؤسسه امریکایی صلح و رفاه، در گزارش خود به نقش امریکا در بحران آفرینی ها در جهان اشاره و خاطر نشان کرد که امریکا برای شعله ور نگهداشتن آتش جنگ در سوریه، از تروریست ها حمایت و برای آنها برخلاف قوانین، کمک نظامی ارسال می کند. 

الکساندر جورج استاد علوم سیاسی دانشگاه استنفورد و «نوام چامسکی» فیلسوف و نظریه‌پرداز امریکایی در کتابی با نام «تروریسم دولت‌های غربی» می‌نویسند، که کاخ سفید در زمان‌های مختلفی در تاریخ معاصر ایالات متحده امریکا، از تروریست‌ها و سازمان‌های شبه‌ نظامی مختلف در سراسر جهان پشتیبانی کرده است.

واشنگتن همچنین به شمار زیادی از رژیم‌های دیکتاتور عربی حاشیه خلیج فارس کمک کرده تا با استفاده از «تروریسم دولتی» مردم و مخالفان خود را سرکوب کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала