صلح یا انتخابات و افزایش تنش میان کابل - واشنگتن

© Photo / ارگغنی ترامپ Ghani Trump
غنی ترامپ Ghani Trump - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از اظهارات امریکا مبنی بر اولویت داشتن روند صلح نسبت به برگزاری انتخابات در افغانستان، ستاد انتخاباتی «اشرف غنی» در واکنشی تاکید کرد که روند صلح نباید سبب تاخیر در برگزاری انتخابات شود.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که سفیر ایالات متحده امریکا بر اولویت صلح نسبت به انتخابات تاکید دارد، «محمد عمر داودزی» رئیس ستاد انتخاباتی «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در یک گردهمایی انتخاباتی تصریح کرد که انتخابات باید در موعد مقرر آن برگزار شود.

داودزی گفت که روند صلح نباید سبب تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شود.

«جان بس» سفیر امریکا در کابل در اظهاراتی مخالف موضع دولت کابل اظهار کرد که روند صلح افغانستان نسبت به برگزاری انتخابات در این کشور در اولویت قرار دارد.

بس در سفر به بلخ گفت که برای واشنگتن روند صلح و برگزاری انتخابات هر دو مهم هستند اما مسئله صلح اولویت دارد.

غنی: طالبان جزء این مملکت اند، اما تعیین کننده سرنوشت این مملکت نیستند - اسپوتنیک افغانستان
غنی: طالبان جزء این مملکت اند، اما تعیین کننده سرنوشت این مملکت نیستند

وی درباره تاکید طالبان برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان نیز گفت: خروج نیروهای ما به این بستگی دارد که طالبان در عمل ثابت کنند که دیگر از خاک افغانستان تهدیدی متوجه آمریکا نخواهد شد.

پیش از این نیز رئیس جمهورغنی درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که برگزار نشدن انتخابات سبب ایجاد بحران مشروعیت نظام می‌شود بنابراین هیچ چیزی نمی‌تواند انتخابات را به تعویق اندازد.

اما «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان در مقابل می‌گوید که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نسبت به روند صلح اولویت دارد و اگر صلح بزودی تحقق نیابد باید به برگزاری انتخابات توجه بیشتری شود.

«حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان نیز اظهار می‌کند که روند صلح و برگزاری انتخابات این کشور در اختیار افغان‌ها نیست.

رئیس جمهور سابق کشور ضمن تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات و روند صلح در اختیار افغانستان نیست به رهبران سیاسی کشور هشدار داد تا مراقب توطئه‌های امریکا باشند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала