هشدار سفیر روسیه در کابل: جنگ پس از توافق صلح با طالبان ممکن ادامه پیدا کند

© کریمهشدار سفیر روسیه در کابل: جنگ پس از توافق صلح با طالبان ممکن ادامه پیدا کند
هشدار سفیر روسیه در کابل: جنگ پس از توافق صلح با طالبان ممکن ادامه پیدا کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در کابل، از ادامه جنگ در افغانستان، پس از توافق احتمالی صلح امریکا با طالبان هشدار می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در افغانستان، می‌گوید: گزارش‌های را به‌دست آورده اند که بخشی از جنگجویان طالب توافق صلح با امریکا را به رسمیت نخواهند شناخت.

کرزی با سفیر روسیه در کابل دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
دیدار حامد کرزی با سفیر روسیه در کابل

این دیپلمات روس در افغانستان، در پاسخ به این پرسش که در صورت صلح با طالبان آیا جنگ درافغانستان پایان می‌یابد؟می‌گوید: "این پرسش بسیار مشکل است، گزارش‌های وجود دارد که بخشی از طالبان این توافق‌نامه را به رسیمت نمی‌شناسند، قسمی‌که جانب امریکا هم چندین‌بار گفته است که بیشتر از ۲۰ گروه هراس‌افگن در افغانستان فعالیت دارند و نباید فعالیت‌های القاعده و داعش را فراموش کنیم. این‌گونه معلوم می‌شود که جنگ ادامه پیدا خواهد کرد".

در همین حال، آقای مانتیتسکی، تأکید می‌ورزد، که تهدیدهای القاعده و داعش در افغانستان هنوز پابرجا است و از کشورهای جهان می‌خواهد که برای نابودی این گروه‌ها پی‌کارهای مشترک را در پیش گیرند.

در همین حال، تلاش‌ها برای صلح و انتخابات در کنار هم به پیش برده می‌شود، به مانند بسیاری نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و بر خلاف رئیس‌جمهورغنی، روسیه هم صلح را نسبت به انتخابات اولویت می‌دهد. سفیر روسیه در افغانستان، گفته است که برای روسیه صلح نسبت به انتخابات در افغانستان اولویت دارد.

مانتیتسکی، می‌افزاید:- "البته که صلح مهمترین است؛ اما این به جامعه افغانستان ارتباط می‌گیرد که آیا پیش از انتخابات به یک توافق صلح خواهند رسید".

با این حال، سفیر روسیه در افغانستان خاطر نشان می‌سازد، که کشورش طرفدار بیرون شدن کامل نیروهای امریکایی از افغانستان است، وی در این زمینه اظهار می‌دارد:- "موقف ما مشخص است قسمی‌که وزیر خارجه ما گفته است ما کاملا طرفدار بیرون شدن نیروهای خارجی از خاک افغانستان هستیم".

یادآوری می کنیم، که روسیه پیش‌تر دو دور گفت‌وگوهای میان‌ افغانستانی را با حضور سیاست‌گران افغانستان و نمایندگان طالبان برگزار کرد. تلاش‌های که زمینه‌ساز دورهای بعدی این روند در دوحه شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала