ترامپ: عجله نداریم، جدول خروج قوا از افغانستان وجود ندارد

© REUTERS / Joshua Robertsترامپ: عجله نداریم، جدول خروج قوا از افغانستان وجود ندارد
ترامپ: عجله نداریم، جدول خروج قوا از افغانستان وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که در حال حاضر هیچ جدول زمانی برای خروج قوای امریکایی از افغانستان وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا که امروز (دوشنبه ۲۶ اگست) در حاشیۀ نشست سران گروه هفت (G7) در فرانسه با خبرنگاران صحبت می‌کرد، با اشاره به مذاکرات جاری صلح میان امریکا و طالبان گفت: "جدول زمانی وجود ندارد. هرآنچه است، عجله نداریم."

طالبان: توافق صلح با امریکا به جنگ ما با دولت افغانستان پایان نمی‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: توافق صلح با امریکا به جنگ ما با دولت افغانستان پایان نمی‌دهد

این در حالی است که زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا در امور مصالحۀ افغانستان سرگرم نهمین دور مذاکرات با طالبان در قطر است؛ مذاکراتی که خروج قوای خارجی از افغانستان بخشی از آن است.

رئیس جمهور امریکا با اشاره به تلاش‌های جاری صلح گفت که امریکا با طالبان، حکومت افغانستان و دیگران سرگرم کار است.

آقای ترامپ بار دیگر نقش کنونی امریکا را در افغانستان صلح‌بانی عنوان کرد و گفت: "در واقع بیش از هر چیز دیگر ما نقش صلح‌بانی را در آنجا (افغانستان) داریم. در مدت کم در این جنگ پیروز شده می‌توانیم، اما نمی‌خواهم ده میلیون نفر کشته شود".

افزون بر خروج قوای خارجی از افغانستان، تضمین طالبان برای اینکه دیگر از خاک افغانستان بر ضد کشور دیگری استفاده نشود، مذاکرات بین افغانان و آتش بس پایدار و دوامدار از مسایل عمدۀ مورد بحث میان نمایندگان امریکا و طالبان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала