خلیلزاد: حمایت امریکا از نیروهای افغان در هیچ شرایطی متوقف نخواهد شد

© Photo / EK / EKزلمی خلیلزاد
زلمی خلیلزاد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان گزارش‌ها در مورد توقف حمایت امریکا از نیروهای امنیتی افغان پس از توافق صلح را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا  با نشر یک توییت، در واکنش به گزارشات در خصوص قطع حمایت امریکا از نیرو های افغان، نوشت که امریکا پس از هرگونه توافقی با طالبان از نیروهای افغان حمایت خواهد کرد.

صبح امروز خبرگزاری رویترز به نقل از یک عضو آگاه گروه طالبان از مذاکرات دوحه، گزارش داد که براساس توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، پس از امضای آن، حملات طالبان به نیروهای امریکا و عکس آن متوقف می‌شود؛ اما جنگجویان این گروه به نبرد با نیروهای افغان ادامه خواهند داد.

این عضو گروه طالبان به شرط افشا نشدن هویت‌اش به رویترز گفته‌است که پس از امضای توافقنامه صلح، حمایت امریکا از نیروهای طرفدار دولت کنونی افغانستان نیز متوقف خواهد شد. او افزوده که توافقنامه میان دوطرف در هفته جاری امضا می‌شود.

اما اکنون زلمی خلیلزاد با رد اظهارات مطرح‌شده در این گزارش رویترز گفته که امریکا با هرگونه توافق صلحی، به حمایت از نیروهای افغان ادامه خواهد داد.

او این اظهارات را «تبلیغات» عنوان کرده و نوشته‌است که همه طرف‌ها متفق اند که آینده افغانستان در مذاکرات داخلی بین افغان‌ها مشخص خواهد شد.

این در حالی است که نهمین دور مذاکرات میان نماینده‌های طالبان و هیأت امریکایی به ریاست آقای خلیلزاد در دوحه تا ناوقت‌های یکشنبه‌شب ادامه داشت و با یک توقف یک روزه، شام امروز از سر گرفته خواهد شد.

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان تاکنون در مورد پیشرفت‌های این دور از مذاکرات با نماینده‌های طالبان چیزی نگفته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала