هشدار به ترامپ: افغانستان به عراق دوم مبدل خواهد شد

© Photo / Twitter/Lindsey GrahamSClindsey graham
lindsey graham - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور امریکایی به ترامپ هشدار میدهد که افغانستان به عراق دوم مبدل می گردد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از گراهام، ستانور جمهوری خواه امریکایی پس از هشدار روز گذاشته بخاطر خروج نیروهای خارجی از این کشور بار دیگر با شبکه سی بی اس، هشدار می دهد که ترامپ نباید اشتباه اوباما را تکرار کند و افغانستان را به دست گروه تروریستی داعش و القاعده بسپارد.

ترامپ در مبارزه با تروریسم فریبکاری می کند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ در مبارزه با تروریسم فریبکاری می کند

لیندسی گراهام می گوید: “من نگرانم که رییس جمهور و آرزو خروج نیروها یک بار دیگر اشتباه را که اوباما در عراق انجام داد مرتکب نشود”.

وی می افزاید: “شما ممکن به یک توافق صلح با طالبان دست یابید اما شما هرگز به یک توافق صلح با داعش و القاعده دست یافته نمی توانید اگر ما آنجا را رها کنیم به فکر اینکه طالبان می توانند مراقب آنها باشند این یک تصمیم فاجعه بار خواهد بود.”

این ستانور بدین باور است که باید بخش قوی از نیروهای امریکایی در افغانستان بخاطر مبارزه با گروه تروریستی در افغانستان باقی بمانند.

او تاکید دارد که “ما به یک نیروی مقاوم در مبارزه با هراس افگنی نیاز داریم که مطمین شویم که داعش و القاعده در افغانستان رشد نکنند و از خاک این کشور ایالات متحده امریکا را مورد هدف قرار ندهند. آقای رییس جمهور! اگر شما یک نیرو برای مبارزه با هراس افگنی آنجا نداشته باشید، هر چند که شما به توافق با طالبان دست یابید که من در آن شک دارم و ممکن شما دست یابید. آنها ظرفیت آن را نخواهند داشت که با القاعده مبارزه کند.”

در پشنهاد در حالی به ترامپ داده می شود که گروه طالبان گفته بودند که حتی با ماندن بخشی از نیروهای خارجی در افغانستان، حاضر به پایان جنگ با امریکا نیستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала