پیشنهاد ترامپ به استفاده از بمب اتم برای مقابله با توفان ها

© Andrew Harnik ترامپ میخواهد با بمب اتم با توفان بجنگد
 ترامپ میخواهد با بمب اتم با توفان  بجنگد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌ جمهورایالات متحده در یک جلسه پیشنهاد نموده که از بمب‌های اتمی برای جلوگیری از ورود توفان‌ها در امریکا استفاده شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Axios، دونالد ترامپ - رئیس جمهور ایالات متحده تا به حال چندین مرتبه با مقامات امنیت ملی در مورد احتمال استفاده از بمب‌های هسته‌ای برای جلوگیری از توفان در امریکا گفتگو کرده است.

ترامپ در نشست با مقامات امنیتی برای مقابله با توفان در کاخ سفید گفت: چرا ما از بمب هسته‌ای استفاده نکنیم؟ شکل‌گیری آن‌ها (توفان‌ها) از سواحل آفریقا آغاز می‌شود و در سراسر اقیانوس اطلس حرکت می‌کنند. ما یک بمب را در چشم توفان (ناحیه‌ای است با هوای آرام که در میانهٔ توفان‌های شدید گرمسیری ایجاد می‌شود) منفجر و از حرکت آن‌ها به سمت امریکا جلوگیری می‌کنیم. چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم؟

بر اساس این گزارش، مقامات حاضر در این جلسه توجیهی از این ایده شوکه شدند.

دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از ترس پوتین به ایران حمله نکرد

این نشریه در ادامه این گزارش افزود: رئیس جمهور امریکا پیشتر طی گفتگویی با یکی از مقامات ارشد خود چنین ایده‌ای را مطرح کرده بود. یک منبع نزدیک به دولت ترامپ در سال 2017 گفته بود رئیس جمهور امریکا پیش از این درباره بمباران توفان‌هایی که به آمریکا نزدیک می‌شوند سخن گفته بود، اما در اظهاراتش از واژه هسته‌ای استفاده نکرده بود.

در همین حال، یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ گفت: پیشنهاد رئیس جمهور امریکا دلیل بر هشدار نیست، زیرا هدف او حفظ کشور از حمله یک توفان فاجعه آمیز است.

کاخ سفید درباره این گزارش تاکنون اظهار نظری نکرده است.

طبق گزارش Axios، ایده شلیک و منفجر کردن بمب اتم در قلب توفان‌ها که خسارات گسترده‌ای به اقتصاد امریکا وارد می‌کند، برای نخستین بار در دهه 50 میلادی از سوی دولت دوایت آیزنهاور، سی و چهارمین رئیس جمهور امریکا مطرح شد و یک دانشمند وابسته به دولتاین کشور آن را توسعه داد.

این نخستین بار نیست که ترامپ پیشنهاد استفاده از بمب هسته‌ای را مطرح می‌کند. او پیشتر در اظهاراتی غیرمستقیم گفته بود می‌تواند در عرض 10 روز به جنگ در افغانستان که حدود 18 سال ادامه دارد، پایان دهد، ولی نمی‌خواهد 10 میلیون نفر را به قتل برساند .

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала