پیشنهاد جالب ترامپ برای برگزاری نشست بعدیG7 در میدان گلف اودر میامی

© REUTERS / Carlos Barriaپیشنهاد جالب ترامپ برای برگزاری نشست بعدیG7 در میدان گلف اودر میامی
پیشنهاد جالب ترامپ برای برگزاری نشست بعدیG7 در میدان گلف اودر میامی   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، میدان گلف خود در میامی را به عنوان مکان مناسب برای میزبانی از نشست بعدی گروه هفت پیشنهاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Bloomberg رئیس جمهور امریکا اعلام کرده که، زمین گلف شخصی وی در نزدیکی شهر میامی این کشور مکان احتمالی برای میزبانی از نشست بعدی گروه هفت خواهد بود. او تاکید کرد، هنوز در این زمینه تصمیم قطعی گرفته نشده اما ادعا کرد، هیچ کاندیدای بهتری برای میزبانی از این نشست بهتر از زمین گلف او در میامی مشهور به تفرجگاه "ترامپ نشنال دورال" وجود ندارد.

رئیس جمهور امریکا ابراز داشت: هنوز این کشور به عنوان رئیس دوره ای گروه اقتصادی هفت برای سال 2020 مکان قطعی برای برگزاری نشست بعدی این گروه را تعیین نکرده اما شهر میامی میزبان احتمالی این نشست خواهد بود.

رهبران G7  - اسپوتنیک افغانستان
مشاجره ترامپ با رهبران G7 برسر روسیه

امریکا با توجه به ریاستش به صورت دوره‌ای در گروه هفت طی سال 2020، میزبان نشست بعدی اجلاس این گروه خواهد بود. اجلاس در حال برگزاری این گروه در شهر بیاریتز فرانسه امروز دوشنبه پایان می‌یابد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد، امریکا می‌تواند از رخدادهای اجلاس فعلی گروه هفت درس بگیرد. او خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم آنها(فرانسوی‌ها) کار واقعا بزرگی (در میزبانی از این اجلاس) انجام دادند.

ترامپ به خبرنگاران تصریح کرد، زمین گلف او در شهر میامی یک منطقه وسیع در فاصله چند دقیقه‌ای از فرودگاه شهر میامی است؛ منطقه‌ای که مساحتی بزرگ دارد که به هر یک از هیات‌های اعزامی به نشست گروه هفت اجازه می‌دهد در طول زمان برگزاری اجلاس ساختمانی را به صورت کل در اختیار داشته باشند.

یادآوری می کنیم که پیشتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا، موافقت خود را با پیشنهاد امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش مبنی بر دعوت روسیه به نشست سال 2020 گروه هفت، که در امریکا برگزار خواهد شد، اعلام کرده بود.

ترامپ هم‌چنین اظهار داشته بود که روسیه، باید به قالب نشست گروه هشت، مطابق گذشته بازگردد. در حالیکه برخی کشورها مانند چاپان از این طرح استقبال کرده‌اند، کشورهایی از قبیل کانادا نیز به شدت با این مخالف‌اند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، این هفته در اظهارات خود، هر گفت‌وگو با کشورهای گروه هفت را مفید دانسته بود.

قالب گروه هشت، از سال 1998 تا 2014 پا برجا بوده اما به دلیل اختلافات با روسیه بر سر رویداد ها در کریمه و اوکراین، اعضای این گروه به هفت کشور کاهش یافته است.مجمع گروه هفت، مسکو را به دخالت در امور داخلی اوکراین متهم کرده و روسیه را در نتیجه آن، مورد تحریم قرار داده است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала