اخراج پناهندگان از اروپا به دلیل سفر های مکرر آنها به «خانه»

© AP Photo / Matthias Schrader پناهندگان به دلیل سفر های مکرر به «خانه» از اروپا اخراج خواهند شد
 پناهندگان به دلیل سفر های مکرر به «خانه» از اروپا اخراج  خواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر داخله آلمان پیشنهاد نموده آنعده پناهجویانی را که زیاد «به خانه می روند» از کشور های اروپا اخراج نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، هورست زهوفر، وزیر داخله آلمان در مصاحبه با نشریه آلمانی Bild پیشنهاد کرده، مهاجرانی را که زیاد «خانه» می روند از اروپا اخراج کنند.

  وزیر داخله آلمان گفته است، سفر های مکرر مهاجران به کشور های آنها نشان می دهد که آنها در آنجا در معرض خطر نیستند. علاوه بر این، وزیر داخله آلمان به عدم موجودیت مشکلات مالی برای چنین افراد اشاره نموده خاطر نشان ساخت که، هزینه بلیط هواپیما از آلمان به  کشور های افغانستان، سوریه یا عراق و برعکس بیش از یک و نیم هزار یورو است.

رانندۀ که افغان‌ها را در آلمان زیر گرفت، هدفش کشتن مهاجران بود - اسپوتنیک افغانستان
رانندۀ که افغان‌ها را در آلمان زیر گرفت، هدفش "کشتن مهاجران" بود

 در همین رابطه ، حزب آلترناتیو آلمان مسئله محرومیت چنین افراد از وضعیت پناهندگی را مطرح نموده است. به گفته وزیرآلمانی، این پیشنهاد وی با سیاست ارتباط نداشته، بلکه منطق ایجاب می کند که دراین مورد فکر شود.

خاطرنشان می شود که نظر مشابه از سوی تیری ماریانی، نماینده مجلس فرانسه نیز مطرح شده است. این سیاستمدار قصد دارد شیوه عمل آلمان را در سراسر اتحادیه اروپا گسترش دهد. وی گفته: "وظیفه وزارت داخله است تا به به چنین مواردی توجه کند. پناهندگان پول، آپارتمان و حق آموزش رایگان دریافت می کنند. الکساندر رار، مدیر سیاسی مجمع روسیه و آلمان ، دانشمند علوم سیاسی دراین رابطه می گوید: "معلوم است که آنها برای رفتن به سفر پول بیشتری در اختیار دارند."

 بحران مهاجرت در اروپا در سال 2015 شدت گرفت. برخی از کشورها از مهار جریان پناهندگان حمایت و مخالفت شان را در برابر سهمیه برای تعداد مهاجران ابراز داشتند. اما همزمان با آن، آلمان سعی کرد حداکثر پناهندگان را بپذیرد. از آن زمان تاکنون بیش از 1.5 میلیون نفر به این کشور مهاجرت نموده اند. طبق اعلام سازمان بین المللی مهاجرت، در سال 2017 ایتالیا بیشترین تعداد- 119 هزار پناهجویانی را که از طریق دریا وارد این کشور شده اند  پذیرفته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала