تأکید پادشاه سعودی به بهبود روابط کابل و اسلام‌آباد

© @ARG1880- FBدیدار رئیس جمهور غنی با ملک سلمان پادشاه سعودی
دیدار رئیس جمهور غنی با ملک سلمان پادشاه سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملک سلمان، پادشاه عربستان در دیدار با رییس‌جمهور غنی در ریاض گفته که برای بهبود روابط میان کابل و اسلام آباد، هردو کشورباید مشترکا کار کنند و عربستان سعودی آماده هرگونه همکاری دراین زمینه است.

به گزارش اسپوتنیک، ملک سلمان پادشاه سعودی روز گذشته(3 سنبله) در دیدار با رییس‌جمهور غنی بیان کرده است که در راستای مبارزه با تروریزم در کنار مردم افغانستان قرار دارد و از روند صلح به رهبری دولت افغانستان حمایت می‌کند.

وی با بیان این‌که کشورش برای بهبود زندگی مردم افغانستان، آرزوی همکاری بیشتر را دارد، خاطرنشان کرده که انتخابات ریاست جمهوری زمینه صلح پایدار را در افغانستان فراهم خواهد کرد.

رییس‌جمهور غنی نیز در این دیدار بر گسترش هرچه بیشتر روابط و همکاری‌های دوجانبه با عربستان سعودی، سرمایه گذاری آن کشور در عرصه‌های انکشافی، تجاری و اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای شهروندان افغانستان مقیم آن کشور تاکید کرده و آن را برای امنیت و ثبات کشور مهم دانسته است.

وی که دو روز قبل به عربستان سفر کرده، روز گذشته با عادل بن احمد الجبیر، وزیر دولت در امور خارجه عربستان سعودی نیز دیدار و در مورد گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه افغانستان و عربستان سعودی، توسعه اقتصادی و همکاری‌های دوجانبه، پروسه صلح، انتخابات ریاست جمهوری و انکشاف افغانستان گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر خارجه عربستان از آمادگی کشورش برای همکاری با افغانستان خبر داده و تاکید کرده که عربستان سعودی شریک و حامی بین‌المللی حکومت افغانستان در منطقه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала