مقایسه راکت های هلیکوپتری روسیه و امریکا

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر مقایسه راکت های هلیکوپتری روسیه و امریکا
مقایسه راکت های هلیکوپتری روسیه و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طوریکه در حلقات نظامی معلوم است، امریکا بهترین طیارات و راکت ها دارد. اما اگر روسیه هرقدر هم جهت تولید مدل های زیادی مختلف تلاش ورزد، تسلیحات آن معمولاً در میدان نبرد خود را به وجه احسن نشان نمیدهند. این عجیب است، اما این بر فروشات تسلیحات روسیه تائثیر میکند که از مدتها بدینسو به کندی پیش میرود.

نشریه Sina (چین) می نویسد، از نظر سرمایه گذاری، روسیه از ایالات متحده امریکا عقب نه مانده است، مشخصات فنی قابل دسترسی راکت های آن از راکت های امریکایی عین کلاس بدتر نیستند و از بسیاری جهات حتی از آنها  بهتر می باشند. با وجود این، روسیه مدت طولانی از ایالات متحده از نظر فروشات و اظهار نظرات خریداران عقب مانده است. وضع مربوط به مدل های تسلیحات ارائه شده طی چند سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است. توجه را به سلاح های عمده هلیکوپتر ضربتی "اپاچ" امریکایی – راکت هیل فایر (AGM-114 "Hellfire")  و هلیکوپتر ضربتی Mi-28   روسیه – راکت کلاس "هوا به سطح زمین" «ویخر» ( Whirlwind)مبذول میداریم. (در اصل صحبت راجع به راکتAT-16  ( به اساس طبقه بندی ناتو) یا گردباد (طبق طبقه بندی روسیه) مطرح بحث می باشد)، اما در واقع در هلیکوپتر ضربتیMi-28    روسیه راکت «اتاکا» (طبق طبقه بندی روسیه) یا AT-9  (طبق طبقه بندی ناتو) جابجا شده است.

جام جهانی مسبقات هلیکوپترها + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
جام جهانی مسبقات هلیکوپترها + ویدیو

هردو راکت انواع زیاد دارند. "Hellfire" – اولین راکت هلیکوپتری با هدف گیری لیزری است. در اواسط سال های 80 جهت تسلیح هلیکوپتر «اپاچ» و بعداً هلیکوپترهای «کوبرا» АН-1 و هلیکوپتر کثیرالاستفاده «عقاب سیاه» (UH-60 Black Hawk) توسط آن تسلیح گردیدند. برد اعظمی راکت "Hellfire" را هشت کیلومتر تشکیل میدهد.

میلان ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان
قاچاقبران هلیکوپترها و طیارات در ایتالیا

راکت هلیکوپتری ضد تانک روسی نیز در دو نوع وجود دارد. نوع اول راکت «ویخر» به راکت نوع  Hellfir با سیستم هدایت لیزری شباهت دارد. آزمایشات راکت های نسل دوم اخیراً به اتمام رسیده است. طبق آمار رسمی وزارت دفاع روسیه، گردباد (ویخر) نسبت به راکت امریکای Hellfire دارای برد بیشتری می باشد. اولی می تواند تا 10 کیلومتر پرواز کند و دومی فقط هشت کیلومتر. روسیه بارها راکت خود را نشان داده، اما خریداران آن افزایش نمی یابد. مشکل چیست؟ در همه اینها، از یک سیستم هدایت لیزری استفاده شده است!

Mi-17 - اسپوتنیک افغانستان
روسیه جهت ادامه ارسال هلیکوپترها برای اردوی افغانستان اماده است

به این ترتیب به خاطر بهای بلند، امنیت طیاره حامل راکت تضمین می شود و دفاع دشمن در برابر آن دشوارتر میگردد. امریکایی ها با گذشت زمان تکنالوژی های شان را بهبود بخشیدند و در سر راکت Hellfire سرگلوله هدایت شونده خودکار مادون قرمز دامنه ملی متری نصب کردند و قوه مرگبار راکت را افزایش دادند!

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала