پناهجویان افغان در ایران همیشه با خطر اخراج مواجه اند

© کریمپناهجویان افغان در ایران همیشه با خطر اخراج مواجه اند
پناهجویان افغان در ایران همیشه با خطر اخراج مواجه اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مهاجرین و دعوت کنندگان، می گوید که نزدیک به 20 هزار تن از مهاجرین افغانستان در ایران که فاقد داشتن اسناد رسمی اقامت در این کشور هستند، آنان هر ماه با خطر اخراج مواجه اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از کودک خبر، سید حسین عالمی وزیر مهاجرین و دعوت کنندگان، امروز در جلسه شورای وزیران گفت که پناهجویان افغان در ایران با چالش های متعددی مواجه اند.

عبدالسلام رحیمی، وزیر دولت در امور صلح - اسپوتنیک افغانستان
وزیر صلح: برگشت مهاجرین یکی از شرایط موفقیت روند صلح است

او افزود:

"یک میلیون مهاجر فاقد مدرک در ایران با چالش‌های متعدد دست‌وپنجه نرم می‌کنند و ۲۰ هزار تن آنان هر ماه با خطر اخراج روبرو می‌باشند".

وزیر مهاجرین و دعوت کنندگان، گفته است که باید هر چه زودتر هیاتی از پیش تعین شده برای حل مشکلات مهاجرین افغان به ایران فرستاده شود. همچنان این وزارت از توزیع صد هزار جلد پاسپورت نیز به پناهجویان افغان در ایران خبر می دهد.

این اظهارات در حال بیان می شود که سال جاری میزان خانواده بیجاشده نیز در کشور افزایش یافته اند. دفتر هماهنگی کمک های بشری سازمان ممل متحد در افغانستان «اوچا» هفته قبل اعلام کرد که شماری بی‌جا شدگان داخلی از ماه جنوری تا اگست سال روان به مرز 217 هزار تن رسیده که از این رقم، 58 درصد این بی‌جا شدگان را اطفال تشکیل می دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала