عبدالله: طالبان باید به خواست مردم لبیک گفته دست از کشتار بردارند

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBداکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان
داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجراییه حکومت وحدت ملی می‌گوید که طالبان باید به خواست مردم افغانستان راجع به برقراری صلح در کشور توجه نموده و کشتار مردم بی‌گناه را متوقف کنند.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی، در سخنرانی خود امروز(دوشنبه 4 سنبله) در نشست شورای وزیران گفت که هرچند تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات صلح میان حکومت و طالبان جریان دارد؛ اما این مذاکرات هنوز آغاز نشده‌است.

او ابراز امیدواری کرد که طرف مقابل (طالبان) قناعت کند و این مذاکرات به‌زودی آغاز شود.

آقای عبدالله با بیان اینکه در یک سال اخیر تلفات ملکی نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته و از نیروهای امنیتی خواست  که در قسمت جلوگیری از تلفات افراد ملکی و امنیت شاهراه‌ها نیز توجه اساسی داشته باشند.

عبدالله عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
ایجاد معاونت سوم در تکت انتخاباتی عبدالله

به گفته او، طالبان با استفاده از فرصت دست به نا امنی‌های گسترده در شاهراه‌های عمومی کشور زده و تسلط بر شاهراه‌ها را به یک منبع عایداتی خود تبدیل کرده‌اند.

رییس اجرایی در باره مذاکرات صلح نیز گفت که هنوز مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و گروه طالبان آغاز نشده و او امیدوار است که طرف مقابل(طالبان) بر خواست مردم افغانستان(آغاز مذاکرات بین الافغانی) لبیک گفته و دست از کشتار افراد ملکی بردارند. به گفته وی، تلاش‌ها برای آغاز مذاکرت بین‌الافغانی جریان دارد.

پیش از این حکومت افغانستان از تشکیل یک هیأت 15 نفری مذاکره‌کننده با طالبان خبر داده و گفته‌بود که تا چند هفته‌ دیگر مذاکرات با گروه طالبان آغاز خواهد شد.

از جانب دیگر، نهمین دور مذاکره میان امریکا و گروه طالبان جریان دارد و دوطرف روی خروج نیروهای خارجی از افغانستان و تضمین مبارزه با تروریزم بحث می‌کنند.

سهیل شاهین؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییترش نوشته‌است که مذاکره میان نماینده‌های امریکا و طالبان ناوقت یکشنبه‌شب متوقف شد و عصر امروز (دوشنبه، ۴ سنبله) دوباره از سر گرفته می‌شود. او افزوده که تیم‌های مذاکره‌کننده امروز میان خود مشوره می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала