آمادگی روسیه برای ارسال فضانوردان به کره ماه

© Fotolia / Vadimsadovskiشرکت ناسا در ماموریت های فضایی روسیه برای مطالعه کره ماه
شرکت ناسا در ماموریت های فضایی روسیه برای مطالعه کره ماه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه آمادگی های لازم را برای ارسال فضانوردان به کره مهتاب آغاز نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان فضایی روس کاسموس اعلام کرد که روسیه مناقصه‌ای را جهت مطالعه مورد نیاز برای ارسال فضانوردان این کشور به کره مهتاب آغاز نموده است.

در گزارش گفته می شود که شرکت دولتی برای مطالعه مشکلات  ناشی از پروازهای سرنشین دار به  کره مهتاب، ساخت عناصر و فناوری های کلیدی جهت اطمینان از  امنیت فضانوردان در مدار نزدیک به مهتاب و در خود قمر زمین، آماده است 373.4 میلیون روبل معادل حدود (57 هزار دالر) اختصاص دهد.

علاوه براین اجرای یک برنامه تدوین شده جهت اکتشافات در کره ماه انتظار می رود. گفته می شود که برنامه روسیه در مهتاب شامل سه مرحله خواهد بودکه قبلاً به نام های "دژ" ، "فرود" و "پایگاه" نامگذاری شده است. مرحله تحقیق "Pastoral" نامیده می شود.

 

ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: مهتاب بخشی از مریخ است

روس کاسموس پیش ازاین اعلام کرد که، با توجه به نتایج مرحله دوم، باید مکان های مناسبی برای استقرار تجهیزات برای ساخت پایگاه قمری انتخاب، و ویژگی های آن برای شرایط کار در آینده مد نظر گرفته شود. 
مشخص شده است که، مرحله دوم برنامه پرواز به کره ماه پس از سال 2030 اجرا خواهد شد. این مرحله شامل پروازهای کوتاه مدت سرنشین‌دار به قمرزمین خواهد بود. در زمان پرواز، کار سیستم حمل و نقل، سیستم تأمین حیات و ربات ها امتحان خواهند شد.
روس کاسموس همچنین اعلام کرد که، پس از پایان مرحله دوم، قرار است، مرحله گذار برای اجرای برنامه استقرار انسان در کره مهتاب آغازشود. تا آن زمان روسیه باید پایگاهی در سطح مهتاب داشته باشد تا فضانوردان بتوانند سفرهای دراز مدتی به کره مهتاب به انجام برسانند.
در آغاز سال اعلام شد که که احتمال دارد در اطراف شهر کازان یا شهر نیژنی نووگورود روسیه پایگاه فضایی خصوصی برای پروازهای توریستی ایجاد شود.

این در حالیست گه پیش ازاین جیمز برایدن اشتاین — رئیس سازمان تحقیقات فضایی امریکا "ناسا" در یک  نشست خبری این سازمان گفت: اگر مسأله تأمین مالی نمی بود، امریکایی ها از مدت ها قبل می توانستند به کره مهتاب بروند و بر سطح سیاره مریخ فرود آیند.   

رئیس ناسا که مشکل اصلی را "خطرات سیاسی" عنوان می کند، توضیح داد که منابع مالی برای پروژه های فضایی ناکافی اند.

وی با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، مبنی بر اختصاص1،6 میلیارد دالر اضافی در بودجه سال 2020 ناسا برای کاوش های فضایی گفت: درخواست بودجه اضافی به کنگره امریکا فرستاده شد. رئیس‌جمهور1،6 میلیارد دالر برای سرعت بخشیدن به اجرای برنامه مربوط به ماه اضافه کرد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده اخیرا از کنگره این کشور خواسته بودکه بودجه سال آینده اداره کل ملی هوانوردی و فضا (ناسا) را یک میلیارد و 600 میلیون دالر افزایش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала