ارگ جنگ علیه طالبان را «جهاد» خواند

© Photo / M.Naderiارگ
ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهور افغانستان می گوید جنگ طالبان در تضاد با ارزش های دین اسلام است، لذا اقدامات نیرو های دولتی علیه این گروه به مثابه "جهاد" است.

به گزارش اسپوتنیک، صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ روز گذشته در مصاحبه با رسانه ها ابراز داشت: جنگ نیروهای افغان در مقابل طالبان و سایر گروه های مسلح مخالف دولت "جهاد" است.

او افزود: «طالبان زیر سایه دین، بزرگ‌ترین جنایات ضد بشری را انجام می‌دهند. جنگ‌شان ناروا است و جهان اسلام به‌شمول امام کعبه شریف که قبله مسلمانان است، جنگ طالبان را حرام دانسته و آن‌را منافقت دانسته‌است».

طالبان: با کابل زیر عنوان «دولت» گفت و گو نمی شود - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: با کابل زیر عنوان «دولت» گفت و گو نمی شود

صدیقی گفت: «دفاع نیروهای افغان دفاع مشروع است؛ دفاع در برابر منافقت و جنگ علیه باطل است. ازینرو می‌توان این دفاع را جهاد نامید، جهاد برای حفظ کشور ما از شر منافقین، حفظ نوامیس و خاک در برابر تجاوز یک گروه ویرانگر».

این در حالی است که طالبان مدعی هستند که افغانستان «اشغال شده» و حکومت را «دست‌نشانده» می‌دانند و جنگ خود در مقابل نیروهای افغان را «جهاد» عنوان می‌کنند.

شورای علمای کشور هم با صدور یک فتوا هرگونه جنگ در برابر حکومت افغانستان را خلاف دین اسلام خوانده‌است.

اما طالبان در افغانستان مسوولیت حملاتی را بر عهده گرفته اند که در آن غیرنظامیان به شمول کودکان و زنان کشته شده اند..

از سوی دیگر، از روز پنج‌شنبه هفته گذشته به این‌سو، دور نهم گفتگوهای صلح میان نمایندگان امریکا با طالبان در شهر دوحه قطر جریان دارد. واشنگتن می‌خواهد که هرچه زودتر به یک توافق صلح با طالبان دست پیدا کند.

هرچند حکومت افغانستان بارها خواستار آغاز مذاکرات مستقیم با طالبان شده؛ اما طالبان تاکنون به این درخواست اعتنایی نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала