رایزنی قریب الوقوع لاوروف با وزیرخارجه هند در مورد مسائل افغانستان

© AP Photo / Charles Dharapakرایزنی قریب الوقوع وزرای امورخارجه روسیه وهند در مورد مسائل افغانستان
رایزنی قریب الوقوع وزرای امورخارجه روسیه وهند در مورد مسائل افغانستان     - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه هند از سفردو روزه خود در ماه سپتمبر به پایتخت روسیه خبر داد و اعلام کرد که وی دراین سفر گفتگوهای دوجانبه‌ای را با همتای روسی خود در مورد وضعیت افغانستان، ایران و منطقه خلیج فارس خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه زی نیوز هند خاطرنشان می گردد که پس از این مذاکرات، هر دو طرف در یک کنفرانس مطبوعاتی سخنرانی خواهند کرد و تحولات برتر از جمله همگرایی منطقه‌ای را اعلام می‌کنند.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه نیز در این مورد گفته است: "آن‌ها در مورد تلاش‌ها برای حفظ برجام (برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران)  تحولات در حوزه خلیج فارس و وضعیت افغانستان بحث خواهند کرد".

 این در حالی است که روند مذاکرات امریکا و طالبان در مورد صلح افغانستان جریان دارد. روز گذشته سفیر روسیه در کابل در گفت‌وگو با آریانانیوز اعلام کرد، گزارش‌هایی در اختیار دارند که همه اعضای طالبان توافق صلح این گروه با امریکا را نخواهند پذیرفت.

وزیر امورخارجه در حالی به روسیه می‌رود که اخیرا سفیر پاکستان در ایالات متحده اظهار داشته که تنش‌های جاری در کشمیر به طور بالقوه می‌تواند بر روند صلح افغانستان تأثیر بگذارد. اما در پاسخ، سفیر افغانستان در آمریکا اعتراض شدیدی به تلاش پاکستان برای پیوند دادن اوضاع کشمیر با افغانستان ابراز کرد و گفت که این موضوع “بی‌دلیل و غیرمسئولانه” بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала