Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رییس لالیگا: سیتی و پی‌اس‌جی تهدید بزرگ برای فوتبال اروپا است

© Sputnik / Кирилл Каллиников /  مراجعه به بانک تصاویر لالیگا
لالیگا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خاویر تباس، رییس لالیگا می‌گوید باشگاه‌های منچسترسیتی و پاری‌سن‌جرمن که از حمایت دولت‌های ثروت‌مند برخوردار هستند، فوتبال اروپا را تهید می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، خاویر تباس، رییس لالیگا با انتقاد از دو باشگاه‌ "منچسترسیتی و پاری‌سن‌جرمن" می‌گوید در حالیکه گمانه‌زنی‌ها در پیوند به برگزاری یک سوپرلیگ اروپایی یک بار دیگر مطرح شده، این باشگاه‌های بزرگ وابسته به حکومت‌های ثروتمند هستند که فوتبال اروپا را تهدیدمی‌کند.

 La Liga - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
رییس لالیگا: حضور مسی نسبت به رونالدو و نیمار در لالیگا با اهمیت است

پیش این از و در سال گذشته، مجله آلمانی اشپیگل با افشای اسنادی از مذاکرات پشت پرده که گفته می‌شد در آن صحبت‌هایی برای تاسیس لیگ جدید به نام سوپرلیگ اروپا در جریان است، منتشر کرده بود. بر این اساس اکثر باشگاه‌های بزرگ قاره در این لیگ حضور خواهند داشت. اکنون این شایعات یک بار دیگر مطرح شده که واکنش های بسیاری در اروپا به همراه داشته است.

رییس لالیگا، دو باشگاه منچسترسیتی و پاری‌سن‌جرمن را مورد انتقاد قرارداد و گفت: "مشکل باشگاه‌های مثل منچسترسیتی و پی‌اس‌جی، معضل بزرگ فوتبال اروپا است. به این دلیل که دولت‌های ثروتمند به آنها پول می‌دهند، از همین‌رو موضوع از دست دادن پول برای شان اهمیت ندارد. باشگاه بزرگی مثل رئال مادرید، بارسلونا و بایرن مونیخ تلاش می‌کنند تا با آنان رقابت کنند تا ستاره های بزرگ تیم شان را حفظ کنند".

او با انتقاد از این دو باشگاه افزود: "مطرح کردن لیگی به نام سوپرلیگ اروپا، اشتباه بزرگی است که می‌تواند به صنعت فوتبال لطمات بزرگی وارد کند. این باشگاه‌های حکومتی یا باشگاه‌هایی که توسط میلیونرهای وابسته به حکومت‌ها حمایت مالی می‌شوند بزرگترین تهدید فوتبال اروپا هستند".

تباس از تصمیم یوفا از جمله سیاست‌های مالی حمایت کرده اما به این باور است که این اقدامات کافی نیست. او در مورد گفت: "کافی است به یک مثال توجه کنید. آث میلان را از رقاب‌تهای اروپایی بیرون انداختند اما پی‌اس‌جی را نه".

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала