حکومت از عدم آگاهی خود در مورد جریان مذاکرات دوحه سخن گفت

© Photoشکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند
شکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت افغانستان می‌گوید که از جریان مذاکرات امریکا و طالبان در دوحه آگاهی کامل ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روز گذشته در یک نشست خبری در کابل گفت که مذاکرات میان دوطرف در دوحه جریان دارد؛ اما به حکومت افغانستان از جریان این مذاکرات جزئیات کامل ارائه نشده‌است.

صدیق صدیقی گفته است، که اگر دوطرف به توافقی دست یابند، زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در این مورد به حکومت افغانستان به‌صورت رسمی اطلاع می‌دهد.

در همین حال، گروه طالبان اعلام کرده که مذاکرات نمایندگان این گروه با هیأت امریکایی پس از یک روز وقفه، امروز از سر گرفته می‌شود و تلاش می‌کنند که توافق را نهایی کنند.

 

طالبان: در مذاکرات با خلیلزاد روی تعویق انتخابات مذاکره جریان دارد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: در مذاکرات با خلیلزاد روی تعویق انتخابات مذاکره جریان دارد

سهیل شاهین؛ سخنگوی دفتر سیاسی این گروه در قطر در صفحه توییترش نوشته که ادامه مذاکرات با امریکا ساعت 10:30 امروز (سه‌شنبه، 5سنبله) به وقت محلی آغاز می‌شود.

نهمین دور مذاکرات این گروه با امریکا ناوقت‌های یکشنبه متوقف شد و طالبان گفتند که روز دوشنبه هردو طرف بین‌ هم مشوره می‌کنند.

این در حالی است که برخی منابع گروه طالبان گفته‌اند که قرار است این هفته توافق میان دوطرف نهایی شود.

سخنگویان حکومت افغانستان اظهار امیدواری کرده که مذاکرات جاری به گفتگوهای مستقیم بین نمایندگان حکومت و گروه طالبان بی‌انجامند.

در همین حال، دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در تازه ترین اظهارات اش درباره مسایل افغانستان گفته است که در حال حاضر هیچ جدول زمانی برای خروج قوای امریکایی از افغانستان وجود ندارد.

رییس جمهور ترامپ با اشاره به تلاش‌های جاری صلح گفت که امریکا با طالبان، حکومت افغانستان و دیگران سرگرم کار است.

 

آقای ترامپ بار دیگر نقش کنونی امریکا را در افغانستان صلح‌بانی عنوان کرد و گفت: "در واقع بیش از هر چیز دیگر ما نقش صلح‌بانی را در آنجا (افغانستان) داریم. در مدت کم در این جنگ پیروز شده می‌توانیم، اما نمی‌خواهم ده میلیون نفر کشته شود".

 

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان نیز گفته است که حمایت امریکا از نیروهای امنیتی افغان بعد از هر توافقی با گروه طالبان ادامه خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала